• Amanda84

Ni som arbetar heltid och tjänar mindre än 25000 kr innan skatt

vad arbetar ni med och hur länge har ni arbetat med det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-01 17:16
    Och hur mycket tjänar ni?

• Svar på tråden Ni som arbetar heltid och tjänar mindre än 25000 kr innan skatt
  • Majsan70

Jag är USK i kommunen och tjänar normalt sett 23000 innan skatt. Sen tillkommer OB tillägg på det.  Har jobbat ca 11 år inom yrket. Hade ett uppehåll på 6 år dock. 
    Nu jobbar jag  bara 64% Så lön innan skatt är betydligt lägre. 

• Anonym (Butik)

Arbetar i butik för en av de stora kedjorna som säljer kläder, mink inredning osv.
    Har en tjänst på 75% (högre för vi inte) och får ut ca 15000 (efter skatt) i grundlön, sen gäller de att ta på sig extrapass för att komma upp i högre procent och lön. Brukar få ut runt 18000kr efter skatt.
    Har arbetat på samma ställe i 5 år. Trivs bra men egentligen suger arbetstiderna. Känns som man aldrig är hemma. Att arbeta 4 dagar i veckan till 20 är försent om man vill ha ett liv utanför arbetet. Är dessutom bara ledig var 3e helg och någon lös dag i veckan då och då, dvs när ingen annan är ledig.
    Jobbar på tills det blir barn men sen måste jag nog se mig om efter något annat.

• Anonym (usk)

Arbetar som uska inom omsorgen och tjänar 22500 innan skatt. Ob tillkommer. Har jobbat av och till sedan 2005 inom olika kommuner och fast anställd sedan 2011.

• Anonym (städ)

Städare sedan tio år. Har 21700 före skatt, räknat på heltid. Fast så mycket orkar jag inte jobba. På sommaren skulle det gå men på vintern blir det för tungt.

• Anonym (Högstadiet)

Jag är språklärare på högstadiet; har jobbat ett år och tjänar 23500.

• Cornellia

Jag jobbar i kundservicen på ett elbolag. Har jobbat som inhoppare där i ca 10 år, men nu har jag varit vikarie senaste året. 

• Anonym (Husmor)

Husmor på en förskola, lagar mat, tvättar, gör inköp av mat osv. 21000 :-

• Anonym (Gymnasielärare)

Gymnasielärare i språk. Examen och drygt två års erfarenhet. 23500.

• Anonym (fsk)

Förskollärare, nyutbildad från i vintras. Får en 23 000 innan skatt. Valde bort ett där jag skulle få 1000 mer i lön för att ha jobbet precis där jag bor. Tjänar ändå på det i längden då jag i så fall skulle behövt busskort för att ta mig till jobbet samt ha dagmatte till hundarna. Nu hinner jag hem på lunchen. 

• Anonym (Polis)

Arbetar som polis, 3år, 22.000:-

Svar på tråden Ni som arbetar heltid och tjänar mindre än 25000 kr innan skatt