• SannaM

Hur sent har era bebisar vänt sig? Har ni annars lyckats vända dem?

Min fru väntar vårt andra barn men är gravid för första gången. Nu är hon i v 35+4 och bebisen sitter stadigt i sätesläge...

Ni vars bebisar vänt sig sent (helst förstagångsgravida!), hur sent då?

Och annars, har vändningsförsöket lyckats?

Vänder mig främst till er som då varit gravida första gången eftersom jag antar att det oftast är lite annorlunda för andra- och tredjegångare osv.

Bör vi ställa in oss på snitt..?

• Svar på tråden Hur sent har era bebisar vänt sig? Har ni annars lyckats vända dem?
  • Kejo

Jag gjorde ett vändningsförsök i vecka 37, då dotterna hade satt sig bekvämt i säte. Ville egentligen inte göra ett vändningsförsök men lyssnade inte helt på mig själv. Jag ville faktiskt ha planerat snitt så jag kände inte att jag behövde försöka... Plus att jag hade läst att vändningen kan stressa barnet. Och det var precis vad som hände, dotterns puls gick ner under en kortare period eftet vändningsförsöket. Allt stabiliserade sig men de beslutade att snitta mig samma eftermiddag för säkerhets skull. Det var smått surrealistiskt men allt slutade lyckligt. Det var första barnet kan tilläggas.

• SannaM
    Kejo skrev 2014-06-01 23:39:47 följande:
    Jag gjorde ett vändningsförsök i vecka 37, då dotterna hade satt sig bekvämt i säte. Ville egentligen inte göra ett vändningsförsök men lyssnade inte helt på mig själv. Jag ville faktiskt ha planerat snitt så jag kände inte att jag behövde försöka... Plus att jag hade läst att vändningen kan stressa barnet. Och det var precis vad som hände, dotterns puls gick ner under en kortare period eftet vändningsförsöket. Allt stabiliserade sig men de beslutade att snitta mig samma eftermiddag för säkerhets skull. Det var smått surrealistiskt men allt slutade lyckligt. Det var första barnet kan tilläggas.

Uscha... precis det där oroar vi oss för. Skönt att allt slutade bra för er, såklart, men visst känns det bättre om graviditeten får fortskrida lite längre! Min fru kommer vara i 37+0 typ när vändningsförsöket görs (hon vill helst föda vaginalt...) men vi båda tvivlar på att det kommer lyckas. Ungen verkar ha borrat ner rumpan ordentligt!

Tack för svar!! Och som sagt, skönt det ändå slutade bra!
  • Kejo

Tack och lov så gick ju allt ändå bra, även akuta snitt är ju rutin. Under omständigheterna är jag ändå nöjd med det hela, men det beror nog mest på att jag var rädd och nervös över vaginal födsel.

Dock, redan nu är ni mer pålästa och förberedda än vad jag var och det har ni nog god hjälp av.

Oavsett hur ni föder; huvudsaken är ju att barn och föräldrar mår bra, sedan får man bara ta var sak som det kommer. Blir kanske inte den förlossning ni drömmer om men vad gör det när vi väl har barnet i era armar?

Hoppas att allt går bra oavsett vad ni väljer att göra. Och grattis i förskott

• SannaM
    Kejo skrev 2014-06-02 23:17:26 följande:
    Tack och lov så gick ju allt ändå bra, även akuta snitt är ju rutin. Under omständigheterna är jag ändå nöjd med det hela, men det beror nog mest på att jag var rädd och nervös över vaginal födsel.

Dock, redan nu är ni mer pålästa och förberedda än vad jag var och det har ni nog god hjälp av.

Oavsett hur ni föder; huvudsaken är ju att barn och föräldrar mår bra, sedan får man bara ta var sak som det kommer. Blir kanske inte den förlossning ni drömmer om men vad gör det när vi väl har barnet i era armar?

Hoppas att allt går bra oavsett vad ni väljer att göra. Och grattis i förskott

Tack! Ja, planerat snitt är ju annars bekvämt när det finns ett storasyskon här hemma.

Det blir vändningsförsök om ett par dagar, 36+1.
Svar på tråden Hur sent har era bebisar vänt sig? Har ni annars lyckats vända dem?