• Lilymor

    Någon som väntar syskon till änglabarn i Göteborg med omnejd under hösten 2014?

    Hej!

    Jag och min sambo förlorade vårt första barn för nästan exakt 3 år sedan. Vi hade en jättebra graviditet och visste inte att något var fel förrän vår dotter föddes. Det visade sig då att hon hade ett medfött fel på lungorna som var omöjligt att åtgärda.

    Vi förlorade hennes lillasyster sent i graviditeten året därpå och i början av 2013 drabbades vi även av tidigt missfall.

    Nu har vi lyckats bli gravida för fjärde gången och vet inte vad vi ska förvänta oss. Men vi hoppas på det bästa så klart.

    Det hade varit trevligt att få kontakt med andra som mist barn och som nu väntar syskon till sina änglar. Det där med föräldragrupper via MVC är ju inte aktuellt för oss längre, vilket jag tycker är synd eftersom jag inte har fått någon erfarenhet av att komma hem med ett barn och rå om det. Jag önskar att jag hade andra att dela denna förstagångsupplevelse med. Ett nätverk där man kan söka råd och stöd och som förstår vad man gått igenom tidigare.

    Finns det några som känner likadant?

Svar på tråden Någon som väntar syskon till änglabarn i Göteborg med omnejd under hösten 2014?