• Anonym (orolig mamma)

Min 9-årige son är nazist

När min son var i skolan (han är 9 år och går i tvåan på lågstadiet) i tisdags så passade jag på att storstäda hela huset och städade även hans rum. Under sängen hittade jag en papperslåda som innehöll en del otrevliga saker bl.a. flera figurer av Hitler och några nazistkors och andra nazistsymboler. Fanns även några broschyrer och tidningar från Svenskarnas parti. Till råga på allt har han börjat gå omkring i snaggad frisyr och skinnjacka de senaste månaderna. Vad skall jag göra? Jag vill absolut inte ha en son som är nazist.

• Svar på tråden Min 9-årige son är nazist
  • Majsan70

Har han snaggat sig själv och köpt skinnjackan själv?
    Har han köpt sakerna själv och vart har du i såna fall varit under tiden?

• Anonym (trorej)

Tror inte på denna tråd. Vem klipper honom? Vem köpte jackan? Hur har han fått tag på tidningen och broschyrerna utan att du har sett dem?

• 2020

Har svårt att tro på detta, han är ju endast nio! Min dotter som är åtta skulle aldrig ha en full förståelse vad det innebar och inte ha pengar till att köpa en jacka.

• Anonym (orolig mamma)

Gud va tråkiga ni är!!!!! Folk på FL har ingen humor :(

• W Goldberg

Förlåt mig, men har man inte mer koll på sin 9-årign så är det nog så att dom kan hamna i vad som helst.
    11-åringar som är ute på stan och festar
    12-åringar som lämnas hemma ensam hela helger.
    8-åringar som ska ta hand om sina småsyskon medan mamma o pappa roar sig med annat.
    O.s.v o.s.v
    Inte konstigt att ungar får/har bekymmer idag.
    Var kommer föräldrarollen in?
    Eller har ett evolutionssteg inträffat?
    Barn som föds idag kanske är mer utvecklade än för 30 år sedan, så dom kan klara sig själv får skolstart och framåt?

• Anonym (m)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2014-06-02 07:47:49 följande:
    men det var ju inget kul skrivet Glad
  • Majsan70
    Jag har hur mycket humor som helst. Men den här tråden innehöll ingen som helst humor tyvärr. 
  • vampyria2
    Eh berätta då för oss humorlösa vad som var det roliga här tack.
  • Anonym (orolig mamma)

Jag måste gå till skolan nu. Vi får diskutera der roliga när jag kommer hem. Puss!

• Pebbles88
    Anonym (orolig mamma) skrev 2014-06-02 08:00:13 följande:
    Jag måste gå till skolan nu. Vi får diskutera der roliga när jag kommer hem. Puss!
    Nä, du kan stanna där istället. Du verkar behöva det, snorvalp. 
  • Anonym (orolig mamma)
    Pebbles88 skrev 2014-06-02 08:05:39 följande:
    Nä, du kan stanna där istället. Du verkar behöva det, snorvalp. 

Nu tycker jag att du är elak. :(
  • Pebbles88
    Anonym (orolig mamma) skrev 2014-06-02 08:08:32 följande:

Nu tycker jag att du är elak. :(
    Gå till skolan!
  • Karlboll

Oavsett om OP är ett troll eller ej tycker jag frågeställningen är intressant. Ett 9årigt barn har knappast en fullt formulerad ideologisk övertygelse, snarare handlar det om att han anpassar sig till en gruppgemenskap. Ta kontakt med skolan och begär att skolan arbetar med frågan om att främja demokratiska värderingar och mänskliga rättigheter, vilket står skrivet i skollagen att de måste göra. Förvänta dig motstånd, lärare och rektor är tragiskt överarbetade och budgeten ansträngd. Min erfarenhet som människorättsaktivist säger mig att barnet behöver bemötas med respekt samtidigt som den vuxne måste få fram budskapet om hur farlig nazismen är. Jag föreslår en genomgång av de mänskliga rättigheterna, tex via wikipedia, och nazismens ideologi och en diskussion om hur de skiljer sig åt. Här är några spontana frågeställningar : Är allmän rösträtt bra? Vilka grupper vill nazismen ha bort, vilken grupp tillhör du och är andra grupper också människor? Ska alla människor ha möjligheten att söka kärlek och lycka eller är det bara några få som ska ha det bra? Isf vilka och hur bestämmer vi det? Lycka till

• HåkanHjulhålt

Alla nioåringar är nazister. Men det är ingen fara, han får ändå inte rösta i år.

Svar på tråden Min 9-årige son är nazist