• Anonym (Ärlig hjälp)

Har bekymmer med magen-hjälp

Vissa dagar jag mår jag riktigt illa. Magen ömmar. Och jag känner mig sjuk.
    Får bajsa och är då kladdig i avföringen, varken lös eller hård, utan kletig och kladdig.
    Andra dagar mår jag bättre och är då normal i avföringen.
    Och emellanåt blir jag riktigt lös i magen som diarre.

Äter så här:
    Frukost: Två mackor med ost, en kopp kaffe och lite vatten
    Lunch: En tallrik yoghurt med havrekuddar, en macka
    Mellis: En frukt eller något fikabröd
    Middag: Något hemlagat med hårdbröd och grönsaker till
    Kväll: Ibland något sött, ibland någon macka, oftast ingenting

Jag får magknip av mjölk. Men klarar yoghurt och ost utan problem.
    Äter jag mycket fibrer blir jag sämre i magen.
    Potatis, ris ger mig enorma magknip.
    Pasta går hyfsat.
    Sist jag åt grädde blev jag dålig i magen.

Vad kan vara fel?
    Hjälp!

• Svar på tråden Har bekymmer med magen-hjälp
  • Anonym (L)

Du äter rätt mycket bröd, kanske det beror på det? Sen skulle jag äta riktig lunch och inte bara fil med flingor..

• Anonym (?)

Är det mycket med 3-4 mackor på en dag?

• Anonym (?)

Var och tog prover.

Har fått veta att en del provsvar av avvikande. Och att en läkare ska kontakta mig.

Är livrädd. Hon vägra säga vad som var avvikande. Hon fick inte. Utan en läkare måste ringa mig. Imorgon.

Tog blodprover och lämna två olika avföringsprover bl.a. För att kolla om det fanns blod i avföringen.

Nu är jag livrädd och gråter av rädsla

Har fått provsvar tidigare av sköterskan då de varit avvikande. Så det får de lämna ut. Detta gör att jag befarar det värsta nu. Cancer

• Anonym (Jonna)
    Anonym (?) skrev 2014-06-23 13:52:48 följande:
    Var och tog prover.
    Har fått veta att en del provsvar av avvikande. Och att en läkare ska kontakta mig.

Är livrädd. Hon vägra säga vad som var avvikande. Hon fick inte. Utan en läkare måste ringa mig. Imorgon.

Tog blodprover och lämna två olika avföringsprover bl.a. För att kolla om det fanns blod i avföringen.

Nu är jag livrädd och gråter av rädsla smile4.gif

Har fått provsvar tidigare av sköterskan då de varit avvikande. Så det får de lämna ut. Detta gör att jag befarar det värsta nu. Cancer smile4.gif
    Men du? Inte tänka så. Min spontana tanke är någon form av hormonstörning alternativt någon sjukdom i tarmen. Skickar en kram
  • Anonym (?)

Men om det var nått ofarligtborde hon sagt nått tycker jag

• Anonym (?)

Förstår inte hur jag ska kunna sova i natt

• Anonym (?)

Ingen som har nått hoppfullt?

Ändrade avföringsvanor, viktminskning, trötthet, blodbrist och blod i avföring Kan det vara annat än cancer?

• Anonym (?)

Ändrade avföringsvanor, viktminskning, trötthet, blodbrist och blod i avföring Kan det vara annat än cancer?

• Anonym (Jonna)
    Anonym (?) skrev 2014-06-23 22:20:26 följande:
    smile4.gif

Ändrade avföringsvanor, viktminskning, trötthet, blodbrist och blod i avföring smile4.gif Kan det vara annat än cancer?

smile4.gif
    Ja, det kan vara massor och åter massor av andra grejor. Kan någon kompis sova hos dig i natt?
  • Anonym (V)

Hur gammal är du? Mag/tarmcancer är ju väldigt ovanligt hos unga personer. Tror också att det kan vara något hormonellt. Vet du om du har blod i avföringen, eller är det bara vad du tror? Förstår att du är orolig, men du kan inte göra mer innan doktorn ringer. Kram, hoppas på det bästa för dig!

Svar på tråden Har bekymmer med magen-hjälp