• Anonym (Ida)

Hur fungerar detta med eftersändning?

Hur fungerar detta med eftersändning?

Jag ska flytta i juli och kommer då såklart göra en eftersändning. Ändras då automatiskt min adress hos företag som typ Ica, Coop, H&M osv för att få reklam och ev brev från dem hem? 

• Svar på tråden Hur fungerar detta med eftersändning?
  • zZzZz

Eftersändning betyder att posten i ett år skickar brev adresserad reklam osv till din nya adress, du får ändra den själv hos vissa, sen finns det långa listor med företag osv du kan klicka i som svensk adressändring meddelar din nya adress :) 

• HåkanHjulhålt

Eftersändning:
    All post adresserad till din gamla adress fastnar på postkontoret, läggs i ett större kuvert som adresseras till din nya adress.

De flesta företag kollar upp din adress med jämna mellanrum, flyttade för ett år sen drygt. Alla företag skickar till mina nya adress nu, och jag har inte gjort ett dyft.

Men det är ju bara notera vilka brev som kommer med eftersändningen, så kan man kontakta de företagen och meddela ändringen.

• Birgitta02

Posten eftersänder din post till dig. Men de meddelar INTE företagen att du flyttat. Det måste du göra själv. Efter ett år får företagen dina försändelser i retur. Vissa kollar upp din nya adress, vissa gör det inte. Så för att vara säker på att de får din nya adress så kolla vilka företag som fått sin post eftersänd till dig, och kontakta dom.

Svar på tråden Hur fungerar detta med eftersändning?