• gaymarrige

    Mobilhyfs

    Hur ofta lämnar ni mobilen hemma eller stänger av den HELT inte bara ljudet?
    Finns det några tillfällen ni absolut inte skulle plocka fram telefonen?

  • Svar på tråden Mobilhyfs
  • Petrol

    Jag lämnar den hemma om jag inte behöver den ungefär, även omd et händer att den åker med av slentrian.

    Stänger dock typ aldrig av den, men har den o andra sidan aldrig på ljud heller, tycker att det kan va bra o kunna se om det varit något viktigt just eftersom jag inte alltid har den med mig.

    Och det finns massor av tillfällen då jag struntar i den även om den ringer av respekt för omgivningen, men det hade blivit en så lång lista att det känns lite onödigt o nämna alla sorters tillfällen.

  • HåkanHjulhålt

    Jag stänger aldrig av den och tar alltid med den.
    Ser inte varför jag inte skulle göra det. Det dyker ju alltid upp tillfällen då man behöver en karta, wikipedja, buss/tågtabell, köpa biljetter osv

  • LängtansMirakel

    Jag har alltid med mig min telefon, har dock sällan ljudet på (i princip bara om jag väntar samtal) dock alltid vibration, så det hörs ju ändå lite.

    Ser mobilen som en trygghet som finns numera. Om någonting händer mig kan jag larma (familj om det inte är akut eller polis/ambulans etc om det skulle vara akut) och om någonting skulle hända min familj kan de få tag på mig direkt - var väldigt skönt när min mor hastigt blev sjuk och fördes med ambulans till sjukhuset, jag kunde slänga mig direkt dit och var på plats mindre än en halvtimme senare. Hade jag inte haft mobilen hade jag inte kommit dit på flera timmar och då hade det kunnat vara försent (det gick dock bra och hon kunde komma hem utan bestående skador efter några veckor på sjukhuset, men från början var det oerhört osäkert om hon skulle klara sig än mindre utan allvarliga skador på hjärnan).

    Med det sagt så är det inte alltid jag svarar när det ringer, om det är viktigt så ringer de igen resonerar jag (och få svarar jag) annars ringer jag upp när jag känner för det.

Svar på tråden Mobilhyfs