Helammar min 4 mån bebis som fortfarande har känslig mage,någon som har som mig?
Min dotter blir 4 mån på fredag men jag måste fortfarande köra med miniform 20 droppar varje gång, massage och kan inte äta rena mjölkprodukter,the,läsk,för mycket godis (absolut inte choklad,lakrits eller något med mycket mjölk i),kål,lök,stark matm.m
Tycker att det borde ha blivit bättre och nästan gått över nu dvs kolik/magknipsperioden men jag kan fortfarande knappt äta någonting!
Jag åt fisk med citronpeppar på och det fick hon jätteont av och det var inte mycket.Grönsaker är också ett problem vad jag kan äta. Gurka är ju gasbildande så det ska man undvika likaså broccoli,blomkål,chili,paprika,kålrot,lök,purjolök,jalapenos,ärter m.mNi som ammar vilka grönsaker äter ni?
När det gäller frukt så är det också svårt, kan ju inte äta äpple,päron,apelsin och då återstår det nästan bara banan som inte är någon höjdare..
Jag vet att det beror på min kost som hon reagerar på för det tar nästan precis 9 timmar efter att jag har ätit någon som hon får ont i magen av för då krystar och skriker hon hela tiden. Men hon sväljer också luft när hon äter fast att jag har rätt grepp när hon äter för hon är så glupsk och dessutom är hon tumsugare så hon får i sig mycket luft på det viset.
Snälla vill komma i kontakt med andra som har så pass stora barn och som ammar som har samma problem som mig som kan komma med lite råd och tips.