• Anonym (Mamma)

Byta advokat efter dom?

Hejsan!!!!

Jag och min dotters Pappa är i en vårdnadstvist där jag vill ha gemensam vårdnad och sedvanligt umgänge. Till 90% blir det umgänge enligt det jag yrkat på. Om det förblir ensam vårdnad för honom eller gemensam vårdnad vet jag inte, tippar på 50/50. Men OM det nu blir fortsatt ensam vårdnad... så tänker jag överklaga.

Och nu till saken: jag tycker att kvinnan jag har som advokat är slarvig och har dålig koll på saker och ting. Upplever att det inte är den skarpaste advokat jag hittat. T.ex. så kallade jag in tre vittnen säkert fyra månader innan huvudförhandling. Advokaten skrev ner namn, relation, adress och telefon-nr. Gick sedan någon vecka så har advokaten slarvat bort lappen med dessa uppgifter. Efter ytterligare någon vecka får jag ÅTERIGEN ge henne dessa uppgifter. Finns fler saker men orkar inte gå in på det.

Idag har vi haft huvudförhandling och dom meddelas 27 Juni. Advokaten har lämnat in sin räkning med arvode till domaren. Antager att detta är ett avslutat kapitel nu. Vet att det krävs stora samarbetsproblem för att få byta advokat under pågående mål. Men hur är det efter dom kommit? Är det fritt fram att välja vilken advokat jag vill för att överklaga dom och fortsätta ärendet åt mig? tycker själv att det är ett perfekt läge att lägga i en ny växel och trimma motorn så att säga...  funderar på en manlig engagerad advokat som jag hört mycket gott om ryktesvägen...

• Svar på tråden Byta advokat efter dom?
  • BioBonus

Vår motpart bytte advokat mellan tvist 1 och 2.
    Det var förvisso advokatens beslut att avsluta samarbetet då även han fann det omöjligt att samrabeta med motparten, men det verkade inte vara några problem för henne i allafall att byta.

• Anonym (Mamma)
    BioBonus skrev 2014-06-03 08:59:24 följande:
    Vår motpart bytte advokat mellan tvist 1 och 2.
    Det var förvisso advokatens beslut att avsluta samarbetet då även han fann det omöjligt att samrabeta med motparten, men det verkade inte vara några problem för henne i allafall att byta.
    När du säger tvist 1 och 2, menar du att tvisten avslutades/överklagades? eller drog de igång en likadan tvist direkt efter?
  • BioBonus
    Anonym (Mamma) skrev 2014-06-03 13:19:28 följande:
    När du säger tvist 1 och 2, menar du att tvisten avslutades/överklagades? eller drog de igång en likadan tvist direkt efter?
    Tvist ett avslutades. Och sen drog en ny tvist igång. Så det är ju inte detsamma som ett överklagande av tvist ett :)
Svar på tråden Byta advokat efter dom?