• Tihi

Hur få över kontakter till ny iPhone eller ha samma Apple-id?

Jag behöver ha två iPhones och det lättaste är ju att kopiera den nya från den gamla men blir det helt galet att göra så? Det är två olika nummer på telefonerna.

Det lättaste vore kanske att ha samma Apple-id på båda men hur blir det då när meddelanden och diverse skickas? Blandas dom ihop och börjar gå vart som helst på dom två enheterna?

Jag kan också tänka mig att bara ta kontakterna från den gamla men hur går jag tillväga då utan att få med mig allt från den gamla telefonen? Kan jag bara ta kontakterna på något vis?

• Svar på tråden Hur få över kontakter till ny iPhone eller ha samma Apple-id?
  • Anghammarad

Om du använer iCloud med samma inloggning så kommer kontakterna automatiskt att synkas till båda telefonerna. iMessage kommer också att gå till båda medan vanliga SMS ju går till det telefonnumret man skickar till.

• Tihi
    Anghammarad skrev 2014-06-02 17:13:15 följande:
    Om du använer iCloud med samma inloggning så kommer kontakterna automatiskt att synkas till båda telefonerna. iMessage kommer också att gå till båda medan vanliga SMS ju går till det telefonnumret man skickar till.
    iCloud använder jag inte och tänker inte använda. Men iMessage har du ju rätt i. Jag får nog skaffa två apple-id men hur får jag med bara kontakterna till den nya?
  • Ralf
    Tihi skrev 2014-06-02 17:16:23 följande:
    iCloud använder jag inte och tänker inte använda. Men iMessage har du ju rätt i. Jag får nog skaffa två apple-id men hur får jag med bara kontakterna till den nya?
    Du kan synka kontakterna till google mail tex om du inte vill använda iCloud, då får du dom synkade.

Varför vill du inte använda iCloud?
  • Tihi
    Ralf skrev 2014-06-23 15:55:16 följande:
    Du kan synka kontakterna till google mail tex om du inte vill använda iCloud, då får du dom synkade.

Varför vill du inte använda iCloud?
    Jag gillar inte att ha mitt privatliv i molnet för det är alldeles för lätt att hacka. Vill helst undvika att synka med google också så finns det något sätt att få över kontakterna utan att använda molnet eller google? Det vore toppen.
Svar på tråden Hur få över kontakter till ny iPhone eller ha samma Apple-id?