• Dashess

Klumpar efter abort. Hjälp!

Hej! Har skrivit en tråd tidigare då jag frågade om det är fler som har haft ont i äggstockarna efter en abort. Nu undrar jag om det är fler som fått klumpar två veckor efter aborten? Jag blöder fortfarande och kan ibland få små klumpar. Det är inte koagulerat blod, utan som typ skinn eller nåt. Fick göra ett VUL på plats och då sa läkaren att livmodern var tömd. Fattar ingenting!

• Svar på tråden Klumpar efter abort. Hjälp!
  • Anonym (M)

Mina klumpar kom ca två veckor efter aborten. Hade dock inte gjort VUL innan men haft mycket blödning och klumpar i samband med aborten.

• Anonym (A)

Gjorde du medicinsk eller kirurgisk abort?
    Man kan blöda lite oregelbundet efter utan att det är någon fara, i snitt blöder man ca 2 v efter medicinsk abort men det kan vara mindre blod i upp mot en månad. Det viktigaste är att du inte får ökad smärta, feber, eller att det som kommer ut luktar väldigt illa (obs på infektion). Infektion är ovanligare vid medicinsk än kirurgisk abort.
    Om livmodern var tömd vid UL har säkert allt kommit ut. Det har ju skapats en lite oregelbundenhet i din menscykel, kanske tar det lite tid innan det normaliserar sig.

Svar på tråden Klumpar efter abort. Hjälp!