• Anonym (fult)

lockigt hår blivit rakt efter graviditet

Hade innan lockigt hår som korkskruvar. Efter graviditeten har det nu blivit så gott som rakt. Men inte rakt på ett fint sätt utan på ett stripigt sätt. Är typ rakt men med volym så det ser bara risigt ut Rynkar på näsan

Ser för taskigt ut rent ut sagt. Är jag dömd till sånt hår nu eller kommer det att ändra tillbaka sig?

• Svar på tråden lockigt hår blivit rakt efter graviditet
  • Mamori

Hur länge var det sedan du fick barn? Jag hade spikrakt hår innan puberteten, sedan fick jag korkskruvslockigt typ. Heltskumt, men måste vara något hormonellt så det är säkert det för dig också.

• Anonym (fult)
    Mamori skrev 2014-06-02 20:14:45 följande:
    Hur länge var det sedan du fick barn? Jag hade spikrakt hår innan puberteten, sedan fick jag korkskruvslockigt typ. Heltskumt, men måste vara något hormonellt så det är säkert det för dig också.
    Äldsta barnet är 2,5 år och den minsta ett halvår. Håret ser ungefär ut som rakt hår som är tuperat.
  • Mamori
    Anonym (fult) skrev 2014-06-02 20:19:07 följande:
    Äldsta barnet är 2,5 år och den minsta ett halvår. Håret ser ungefär ut som rakt hår som är tuperat.
    Då tappar du kanske fortfarande hår efter graviditeten, förhoppningsvis fixar det till sig efter att det slutar. Sådär blir mitt hår nu om jag borstar ut det...
  • Anonym (fult)
    Mamori skrev 2014-06-02 20:22:13 följande:
    Då tappar du kanske fortfarande hår efter graviditeten, förhoppningsvis fixar det till sig efter att det slutar. Sådär blir mitt hår nu om jag borstar ut det...
    Ja, det faller av enorma mängder. Gjorde det med första också men upplever att jag tappar ännu mer den här gången. Så summan av det hela är ett tuperat, tunt, rakt hår Kräks
  • solros68

Mitt hår har oxå blivit helt rakt efter graviditeten. Min son är 10 månader och än har jag inte fått tillbaka mina lockar, fast håret ser helt ok, dock mycket tunnare. 

Svar på tråden lockigt hår blivit rakt efter graviditet