• MoaElis

Köpa hund trots att man saknar jobb?

Jag skulle vilja köpa hund nr 2, men min mamma säger nej till det eftersom att jag saknar jobb... Jag studerar dock på distans och får 5 tusen i månaden. Jag har alltså råd till hunden. Men hon tänker att man borde ha ett fast jobb först. Men jag vill ju gärna köpa hunden nu, jag har tom varit och tittat på den.

Svara gärna på om ni tycker det är fel att köpa en hund om man saknar ett fast jobb, eller om ni (som jag) tycker att hon överdriver.

• Svar på tråden Köpa hund trots att man saknar jobb?
  • gudsfurste

det är väl bättre att köpa en hund om man har tid att vara hemma med den speciellt i början? Har du råd att ta hand om den ser jag inga problem i att köpa :)

• MoaElis
    gudsfurste skrev 2014-06-02 20:12:26 följande:
    det är väl bättre att köpa en hund om man har tid att vara hemma med den speciellt i början? Har du råd att ta hand om den ser jag inga problem i att köpa :)
    Jaaa men eller, precis vad jag tänker också... Hon tänker så negativ tyvärr.
    Scratt skrev 2014-06-02 20:13:55 följande:
    Bor du hemma hos din mamma?
    Ja tyvärr...
  • Scratt

Hur mycket betalar du din mamma då?

För om det är hennes hem så är det ju tyvärr så att hon bestämmer, tycker iaf jag...

• MalinTherese

Jag skulle säga avvakta! Hundar är ju trotsallt en ekonomisk fråga, inköp, vaccinationer, försäkring, foder, andra eventuella veterinär kostnader inkl. alla tillbehör utöver! Då är det bra å ha ett jobb :)

• tjej1989

Du gör såklart som du vill men jag hade nog avvaktat.. En hund lever förhoppningsvis länge och du vet inte vad som händer i framtiden. Du bor hemma nu och pluggar men om några år när du bor ensam och jobbar heltid, vem ska ta hand om hunden då? Vill inte låta tråkig för det är säkert jätte mysigt med hund, men min kompis gjorde det misstaget och nu vet hon inte vad hon ska göra med den stackars hunden.

• Whitetrash86

Man behöver inte ha fast jobb, men pengar för att kunna äga hunden. Som en annan skrev. Foder, veterinären, försäkring... 
    5000kr kan räcka långt. Men samtidigt har du redan 1 hund att ta hand om ekonomiskt.

• MoaElis
    tjej1989 skrev 2014-06-02 20:25:02 följande:
    Du gör såklart som du vill men jag hade nog avvaktat.. En hund lever förhoppningsvis länge och du vet inte vad som händer i framtiden. Du bor hemma nu och pluggar men om några år när du bor ensam och jobbar heltid, vem ska ta hand om hunden då? Vill inte låta tråkig för det är säkert jätte mysigt med hund, men min kompis gjorde det misstaget och nu vet hon inte vad hon ska göra med den stackars hunden.
    Tipsa henne om dagmatte, en väldig enkel lösning på problemet.
  • tjej1989
    MoaElis skrev 2014-06-02 20:29:31 följande:
    Tipsa henne om dagmatte, en väldig enkel lösning på problemet.
    Hon har satt upp lappar i affären i hennes bostadsområde osv men inte fått napp tyvärr.
Svar på tråden Köpa hund trots att man saknar jobb?