• Äldre 2 Jun 20:58
    2514 visningar
    7 svar
    7
    2514

    Var fan hittar man den perfekta klänningen i Göteborg?

    Jag blir galen!!!

    Jag är bjuden på bröllop i mitten/slutet av juni och har ännu inte hittat en bra klänning!
    Så här vill jag ha den:
    - INTE svart eller vit! (Gärna blå, dock)
    - Absolut inte kortare än att den slutar precis över knäna. Det vore jättebra om den t.o.m. döljer dem.
    - Den ska passa mig som har lite mage, alltså en som INTE är en size 0!
    - Ett stort plus vore om den passar mig som har en rockig stil.

    Så var kan jag gå/åka för att leta? Jag har stort sett rannsakat hela stan...
    Tips på onlineställen passar också! :)

    Det kan vara värt att nämna att jag ska läsa några texter på bröllopet. Jag kommer alltså inte som vilken gäst som helst.

  • Svar på tråden Var fan hittar man den perfekta klänningen i Göteborg?
  • Äldre 2 Jun 23:06
    #1

    Monsoon, Missäy och Bling i Nordstan har jättefina!

  • HåkanH­julhål­t
    Äldre 2 Jun 23:09
    #2

    Du tacklar problemet fel! Gör följande, som för övrigt går att implementera på allt:

    1. Gå in i affären.
    2. Leta klänningar.
    3. Om du hittar en som är bra, köp och du är klar!
    4. Om du inte hittar en, gå ut ur affären.
    5. Sänk ambitionerna och börjar om från 1.

  • Äldre 2 Jun 23:19
    #3

    På NK har de klänningar av märket Oasis, vet inte hur stort utbud de har just nu men brukar i alla fall vara hyfsat prisvärt men framförallt snyggt! Som du beskriver din stil tror jag du skulle kunna hitta något från det märket, kolla på nätet, går ju att beställa med som du sa. Lycka till

    m.oasis-stores.com/dresses/dept/fcp-category/list

  • Äldre 3 Jun 11:05
    #4

    zalando, boozt, nelly, ellos bara att surfa så slipper du flänga runt på stan. Tänk på att ibland ser klänningarna korta ut på modellen för de är ofta över 175, det brukar stå hur lång modellen är. Vet att zalando har iaf fri srakt och retur så då kan man ju beställa hem och prova lite olika, betala gör du mot faktura smidigast då slipper du ligga ute med pengar och betalar bara för det du behåller!

  • Pathfi­nder
    Äldre 3 Jun 13:08
    #5
    Hoppfull84 skrev 2014-06-03 11:05:54 följande:
    zalando, boozt, nelly, ellos bara att surfa så slipper du flänga runt på stan. 
    Håller med om Zalando och Boozt. Grymt många och fina klänningar. Bara att filtrera efter vad du söker. (Pris, färg, längd...).

    Sjukt snabba leveranser. Speciellt ifrån Boozt.
  • Äldre 3 Jun 16:50
    #6
    HåkanHjulhålt skrev 2014-06-02 23:09:18 följande:
    Du tacklar problemet fel! Gör följande, som för övrigt går att implementera på allt:

    1. Gå in i affären.
    2. Leta klänningar.
    3. Om du hittar en som är bra, köp och du är klar!
    4. Om du inte hittar en, gå ut ur affären.
    5. Sänk ambitionerna och börjar om från 1.
    Det är så jag har försökt göra. Det vanligaste problemet är just det att de inte passar mig som är större än idealet.
  • Fri 21 Jan 2022 17:36
    #7
    ugly betty skrev 2014-06-02 23:19:36 följande:

    På NK har de klänningar av märket Oasis, vet inte hur stort utbud de har just nu men brukar i alla fall vara hyfsat prisvärt men framförallt snyggt! Som du beskriver din stil tror jag du skulle kunna hitta något från det märket, kolla på nätet, går ju att beställa med som du sa. Lycka till m.oasis-stores.com/dresses/dept/fcp-category/list


    I love this coat and am so glad that I took a chance on this company and I just found it online. The only thing I would love is if they did a size 8 as I had to buy the 10. You can also get their many products at low prices through Oasis Fashions Promo Codes. It?s good to have the extra room for winter layers. The jacket is so warm but looks so a good-winning combination!
Svar på tråden Var fan hittar man den perfekta klänningen i Göteborg?