• En struts

Alltid VANILJ, som är tristast (och går åt sist) i flersmak glasspaket!

Eller hur? Den går ju åt sist, och ändå envisas de med att ha just vanilj ALLTID, som en avdelning. Vad är det för fel på att blanda päron-choklad-vanilj i flersmak?? Någon som kommit på den lysande kombinationen eller???

Både ICA kulglass tresmak har päron-vanilj-jordgubb, och även GB tresmak har den kombinationen. Om jag vill åt choklad, blir jag tvungen att köpa, hör här, vanilj-choklad-vanilj. Den kombinationen har både ICA och GB tresmak. Då har man helt plötsligt tre överflödiga avdelningar med vanilj, som är trist och går åt sist hemma som sagt.

Ingen som kommit på den lysande idén att blanda päron-choklad-vanilj. Det skulle vara hur gott som helst ju. 

Såhär ser de ut BigPack från GB, päron-vanilj-jordgubb och choklad-vanilj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-02 21:14
    Blanda päron-jordgubb-choklad var alltså min idé, skrev fel i trådstarten där.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Alltid VANILJ, som är tristast (och går åt sist) i flersmak glasspaket!
  • Duckan

Big pack äts inte alls här hemma, men om det gjorde det skulle vaniljen gå åt sist.

• En struts
    Duckan skrev 2014-06-02 21:15:41 följande:
    Big pack äts inte alls här hemma, men om det gjorde det skulle vaniljen gå åt sist.
    Jag äter inte GB Big Pack, men däremot ICA:s stora paket. Hittade inte bild på den på nätet.
  • En struts

Jag tycker att ICA: och Coops egna glassblandningar är klart godast, om man jämför överlag mellan märken. Många glassmärken smakar urk!

• En struts
    Duckan skrev 2014-06-02 21:15:41 följande:
    Jo men visst gör den. 
  • En struts
    Aspartam skrev 2014-06-02 21:19:25 följande:
    Jag äter bara vaniljglass nästan så här går det åt! ????
    Skickar den till dig.
     Coops vaniljglass, där kan jag köpa stora paket med vanilj i o f s.
    Men alla andra märken gör äcklig vanilj tycker jag för min del.
  • Duckan

Ot, men jag älskar Coops Dulce de leche. Finns det nåt bättre än kolasås?!

• Aniiee

Äter man "glass" bestående ov skummjöölk, luft och färgämnen så förstår jag att "vaniljen" blir kvar. Den inehåller ju överhuvudtaget ingen vanilj.

En riktigt god vaniljglass med god chokladsås, brända mandlar och för all del lite inlagda/vinkokta päron är super.......

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • En struts
    Aniiee skrev 2014-06-02 21:30:52 följande:
    Äter man "glass" bestående ov skummjöölk, luft och färgämnen så förstår jag att "vaniljen" blir kvar. Den inehåller ju överhuvudtaget ingen vanilj.

En riktigt god vaniljglass med god chokladsås, brända mandlar och för all del lite inlagda/vinkokta päron är super.......
    Jag har inte hittat någon god vaniljglass förutom Coops egna. Vad nu än månde märkena må heta, och "hur fina" de är, så smakar de skit.
    Hemgjord glass har jag inte försökt mig på att göra, men det brukar inte bli så himla bra det heller "att få till".
Svar på tråden Alltid VANILJ, som är tristast (och går åt sist) i flersmak glasspaket!