• Förstår inte

Roa treåring på flygresa...

Ska åka med min sexåring och treårig om en vecka. Flygresan tar sextimmar. Vi vet inte riktigt hur vår treåring med väldigt mycket spring ska klara flygresan. Hade tänkt att ta med:
    * Små böcker typ pixie
    * Platta med spel och film (men visst kan man inte ladda batteriet på flyget?)
    * kinderägg
    * tablettask

Är det någon som har mer förslag?

• Svar på tråden Roa treåring på flygresa...
  • Mellanmjölkens land

Vi köpte Bajsboken på Arlanda till vår 3åring och utöver att vara populär så tog den ett tag att läsa igenom. 

När vi åt på Max för ett par v sen fick man ett litet pussel med ram. Perfekt att ta med eftersom det inte är nån katastrof om nån bit skulle försvinna.

När vi skulle flyga till Thailand fick jag tipset om att slå in små paket. Först ska de packas upp (tar en stund) och sen är de nått nytt att leka med. Det behöver inte vara nått avancerat, en liten plastbil eller liknande brukar funka bra

• Stårschan

Blir det ingen filmvisning på en så pass lång flight?

• Förstår inte

Tack för alla förslag. Superbra! Gärna fler förslag.

Det visas säkert film. Men det är ju inte alltid barnfilm.

Köpte pysselbok till stora killen. Men någon med klistermärken funknar kanske till llla med.
    Playmobil var en superbra idé.
    Slå in. oxå bra :)

Tack!

• honeydew

Kritor, papper.

Gosedjur att leka rollekar med.

Surfplatta med hörlurar (batteriet håller väl iaf sex timmar?).

Foton på resemålet, stranden, hotell, pool m.m att prata om.

Enkelt spel, typ Ballongspelet.

Lite Lego-bitar att bygga med tillsammans.

Och jag undviker socker och godis på flyg till mina barn, då får de ju ännu mer energi.. Hellre en smoothie och ett mellanmål som mättar. I värsta fall lite chips som "muta".

• mammalovis

Pysselböcker med klistermärken fungerar om du hjälper till att ta bort klistermärkena och barnet får sätta dit. Det blir lite hipp som happ, så det gäller att inte vara pedant som vuxen. Vi hittade bl a en med 4 klassiska sagor i, så då var det flera moment, både läsa, klistra och måla (när sambon bodde på sjukhus).

Magisk ritplatta, då inga pennor försvinner.

Pusselbok om hon klarar typ 6 eller 9 bitar, brukar vara 5 i varje.

• VildaBusan

Vilka bra tips! Vi åker i september med vår vilding på 3 år så spar denhär tråden. :)

Svar på tråden Roa treåring på flygresa...