• Lady Bling

Var kan man hitta hörselskydd för små barn?

Har en dotter som är 14 månader gammal. Nästa månad ska vi åka till Thailand, och blev rekommenderade att köpa hörselskydd till henne eftersom vissa evenemang tydligen kan ha väldigt högt ljud.

Undrar nu om någon vet var i Stockholmsområdet man kan köpa någon sorts hörselskydd för så små barn?

• Svar på tråden Var kan man hitta hörselskydd för små barn?
  • Anderssonskan

Apoteket har ploppar och har för mig att Granngården har hörselkåpor för barn!

• Lady Bling

linnma, Mamma2001 och Anderssonskan: Tack för era svar! Är det alltså hörselskydd speciellt för barn, eller är det för vuxna som också kan användas till barn? Anderssonskan: Har bara sett öronproppar för vuxna på apoteket, finns det alltså för barn också?

• delphy

Vi har ett par neongröna Peltor Kidz- hörselkåpor för barn till Julia. De köpte vi på Clas Ohlson för dryga hundralappen. De finns i neonrosa med

• Snowgirl

Hörselskydd som är till barn kan man köpa på Granngården t.ex. De passar från att de är riktigt små (kika in på vår hemsida på Cinas foton på sista bilden, så ser ni en söt liten kille på bara någon månad med hörselskydd ) och många år framöver. Vi köppte våra till vår dotter när hon var riktigt liten och hon kan fortfarande ha dem, hon är snart 8år.

• Lady Bling

Tack för era svar delphy och Snowgirl! Snowgirl: Vilka fina bilder!

• Anderssonskan

Fragglan!
    Är osäker , men har för mig att jag sett proppar på apoteket för barn! Fråga personalen för säkerhets skull!

Svar på tråden Var kan man hitta hörselskydd för små barn?