Nu vill jag veta sanningen! är "lyxfällan" bara ren teater, med fejkade manuskript", eller är det verklighet?
Har nu plöjt genom några program från "lyxfällan", och undrar om de verkligen öppnar upp ögonen på vissa, (ganska många"?)
Själv har jag, utan att ens att anmält mig, fått en hel annan syn på just "ekonomi". Så de har hjälpt mig i det tysta, så att säga. Jag tog sms-lån innan (Slutade för ca 2 år sedan), och förstod ju då att om jag sparade den där avgiften (räntan), då var det ju mina pengar, och inte deras.
Vilken idiot man var, som ändå betalade alla sina räkningar i tid, men ändå betalade kanske 30 papp om året, bara på räntor och avgifter! Helt sjukt!
Så jag sa stopp, och betalade ännu ett år och höll käften!
Så vaknade jag en dag, och såg att jag faktiskt hade kommit i fatt med alla jävla räntor och avgifter. Tog ett nytt lån i banken, på en så låg ränta, att om 2 år är jag total skuldfri, och disponerar alltså själv över min usla inkomst!
Detta beslutet var inte så svårt alls: Den lägsta räntan: Betala alla och allt med det, och det STORA som är kvar, kan jag faktiskt köpa någonting kul för: Kanske jag och lillgrabben, som nu är stor, vill kuta iväg i en liten bil och fiska? Kanske till Kanada? (Ha, ha nej inte i bil till Kanada, men det är hans högsta önskan att fiska där!) Fan nu har jag 10papp i månaden, bara på sparande. Det brände jag på räntor innan! ha, ha, Tack Lyxfällan, jag var aldrig med, men lärde mig i det tysta.
Lyxfällan är nog ett program i "samhällsekonomiskt" syfte?
PS: Mina lån och krediter har aldrig varit så farliga. Det har varit lite från inkasso ett par gånger , och en gång från kf. Men det betalade jag snabbt, eller direkt. Men räntor har jag betalat varje år, på allt småskit.
Nu är det 3200 kr i ränta på det sista lånet, som är färdigbetalt om 3 år. och lånet fick jag för att jag plötsligt hade blivit "full kreditvärdig"! Och sen är det slut med sån jävla trams. Ha Ha.