Vilken tårtfyllning är godast?
Planerar sonens 3års kalas och har svårt för o bestämma mig för fyllningen i hans tåg-tårta.
Kommentera gärna vilka fyllningar ni tycker passar bäst ihop med frosting eller mmf (marshmallowfondant)
Planerar sonens 3års kalas och har svårt för o bestämma mig för fyllningen i hans tåg-tårta.
Kommentera gärna vilka fyllningar ni tycker passar bäst ihop med frosting eller mmf (marshmallowfondant)
Vaniljkräm och hallonsylt
vaniljkräm och dumlefluff
Hallonsylt och vit chokladfluff
Det gick inte att välja då du har tagit något jag älskar på ena sidan av kombinationen och något jag hatar på andra.
Vaniljkräm och chokladfluff låter gott, eller vaniljkräm och päronmousse, eller grädde och chokladmousse.
Jag är så barnsligt förtjust i bananer i min tårta, sen ett lager med mosade jordgubbar!!
det går hem här i vår familj!
Övrigt
Jag gillar ingen av de du listade , men jag är lite äldre än 3 år.
Glasskräm låter ju svingott. Recept? Jag röstade på den kombon. I andra hand antingen vaniljkräm/hallonsylt eller citronmousse/jordgubbsmousse.
Skulle jag göra en tårta åt mig själv lät den där mörkchoklad med päron helt fantastiskt!!
Men mina småbarn gillar det enkla..sylt med vanlijkräm...
Det är ett enkelt recept. :)
Glasscreme:
vispa ihop 2dl mjölk och 5msk marsanpulver till vaniljkräm och ställ in i kylen några timmar.
vispa 2dl grädde och rör ner vaniljkrämen i grädden.
Min bästa: Äppelkräm, hackad ananas och kardemumma.
det beror helt på vad man gör för tårtbotten. Är det klassisk tårtbotten så det alt.1.
Eller bara hackad frukt och bär. Är inte så mycket för sött "kladd" inne i tårtan utan tar gärna något torrare där och sedan öser på med hallongrädde eller något ovanpå.
Var är vaniljkräm + chokladfluff??
Röstade på första, men i stället för hallonsylt så skulle jag mosa hallon med lite socker, och sen blanda ut med grädde. Blir friskt och fluffigt och gott. Jag brukar även blanda i en aning grädde i vaniljkrämen också.
Nu är det lika mellan tre smaker.. fortsätt rösta :)
Tacksam för alla förslag :)
vaniljkräm och drottningsylt.. ganska mycket av varje!!
det blev jordgubbsmousse och glasscreme som fyllning och måste säga att det blev en jättegod kombo :D
det blev jordgubbsmousse och glasscreme som fyllning och måste säga att det blev en jättegod kombo :D