• Anonym (Erikssåser)

Vad gör ni utan vänner på semestern?

Vad gör ni på semestern som har begränsad umgängeskrets och där dom få ni har har partner och ska åka iväg med dom? Förra året på semestern så gick jag bara runt i Stockholm och promenerade i princip hela dagarna men jag känner att jag vill göra något mer än så. Finns det några aktiviteter eller ställen som passar bra att åka till ensam? Har bil så åker gärna på utflykter ensam och ser mig omkring på intressanta platser.

• Svar på tråden Vad gör ni utan vänner på semestern?
  • gbgumman

Råda bussarna brukar vara trevligt. Har inte åkt själv men en vän åkte när hon var singel och har ännu kontakt med vänner hon fick då.

• Nyfiken gul

åk sightseengbåtarna i Stockholm som går under stockholms broar till att börja med. 

är det regnigt så tycker jag du kan passa på att hitta trevliga museeum att besöka. 

Olika slott och herrgårdar brukar ha aktivieter sommartid och på helger.  Googla på vilka slott och herrgårdar du har omkring dig och ta reda på vad dom har för typ av sommarschema , kanske du hittar något kul att åka och titta på.  (brukar vara olika musikkvällar, kafekvällar med olika teman och gäster, marknader, lustspel, olika parkevenemang, danskvällar osv) 

Har du ekonomi så boka gärna in dig en eller två nätter på hotell på annan ort och utforska stan och lek turist. Behöver inte vara så himla långt bort egentligen. Södertälje, Nyköping, Västerås, Örebro, Uppsala osv.  Se vad dom har att erbjuda dig i sommartider. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (?)
    Anonym (Erikssåser) skrev 2014-06-03 21:48:51 följande:
    Vad gör ni på semestern som har begränsad umgängeskrets och där dom få ni har har partner och ska åka iväg med dom? Förra året på semestern så gick jag bara runt i Stockholm och promenerade i princip hela dagarna men jag känner att jag vill göra något mer än så. Finns det några aktiviteter eller ställen som passar bra att åka till ensam? Har bil så åker gärna på utflykter ensam och ser mig omkring på intressanta platser.
    Får du inte hänga på vännerna om de ska iväg ? Kan du åka iväg ? 
  • Anonym (Erikssåser)
    gbgumman skrev 2014-06-03 22:06:45 följande:
    Råda bussarna
    Vad är det? Något smeknamn? Hittar inget som kallas så.
    Anonym (?) skrev 2014-06-03 22:58:38 följande:
    Får du inte hänga på vännerna om de ska iväg ? Kan du åka iväg ? 

Dom vill väl mest vara med sin pojk och flickvän, man vill ju inte vara det tredje hjulet eller bjuda in sig själv. Klart jag kan åka iväg, men jag håller mig gärna inom Sverige.
  • Nyfiken gul
    Anonym (Erikssåser) skrev 2014-06-04 18:51:50 följande:

Dom vill väl mest vara med sin pojk och flickvän, man vill ju inte vara det tredje hjulet eller bjuda in sig själv. Klart jag kan åka iväg, men jag håller mig gärna inom Sverige.
    jag tror dom heter Rosa Bussarna - tror första inlägget är ett stavfel.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Dixie
    Anonym (Erikssåser) skrev 2014-06-04 18:51:50 följande:
    tror det ska stå Rosa Bussarna! 
  • Anonym (Erikssåser)

Det var faktiskt ganska intressant. Ska definitivt bli någongång. Någon annat tips på utflykter man bör åka till i närheten av Stockholm kanske?

• Anonym (kryssning)

Åk på kryssningar till Mariehamn/Åbo/H:fors/Tallinn/Riga och ät gott på färjan och gå runt nån timme i den andra staden innan återfärd tillbaks hem.

Gör det du vill göra, det du skulle ha gjort om du haft en partner/kompis att göra det med.

• Anonym (charter)

Tänker åka själv på charter den här sommaren, första gången själv, ska bli spännande!

• gbgumman

Åh nu såg jag att andra såg mitt fel. Det jag hört är att många inte är singlar efter en sådan resa och det är jätte kul. Lycka till!

• Nenne666

Har aldrig planerat semester efter vänner.,

Svar på tråden Vad gör ni utan vänner på semestern?