• Anonym (usch :()

kliande vagina på morgonen! :(

Jag har haft problem de senaste dagarna med klåda i underlivet precis innanför de inre blygdläpparna, men det är bara på morgonen jag får det.. vet inte om det beror på att jag förlorade min oskuld för en vecka sen.. men har också haft sex under helgen med min pojkvän.
    Det kliar så jäkla mycket på morgonen, sen försvinner det efter ett tag.. Kan det bero på att jag dricker för dåligt? Eller att jag är för torr? Vet inte hur svamp känns.. men denna klådan är olidlig..hjälp! :(

• Svar på tråden kliande vagina på morgonen! :(
  • Anonym (Gå!)

Mycket möjligt att det kan vara svamp du åkt på. Kan också vara en könssjukdom så om jag vore du skulle jag gå till ungdomsmottagningen på en gång :)

• mammaåten

Det skulle kunna vara svamp, eller bara obalans.

Testat att kolla hur det ser ut där nere med hjälp av spegel? Har man svamp blir det ofta vitt i närheten av slidmynningen :)

Ring din hälsocentral och boka tid i så fall, första gången ska man alltid kolla upp så det verkligen är svamp man har, det går över fort om du tar medicinen du får :)

• Anonym (Einstein)

Om de kliar så klia tillbaka ;)

• Anonym (tvål!)

Du har kanske tvättat dig med tvål extra mycket om du nu precis börjat ha sex? Sluta med det i så fall! Tvätta enbart med vatten och smörj med olja och gärna med vaselin.

Du kan vara känslig för kondomer, glidmedel eller sperma.

Blir det inte bättre gå till ungdomsmottaning eller hälsocentralen.

• Anonym (usch :()

Köpte medicin mot svamp, men de på apoteket så att om inte detta funkar så ska jag ta kontakt med ungdomsmottagningen för att testa mig mot klamydia :/

• Anonym (Gå!)

Hur har det gått? Blivit något bättre?

Svar på tråden kliande vagina på morgonen! :(