• Spana

Kan man ha soffan framför fönstren??

Behöver lite tips.
    Vi har ett vardagsrum som är väldigt svårmöblerat.

Jag är ingen fena när det kommer till inredning, men som det är nu, skricker det otrivsel och feng shui eller vad det heter, lyser med sin frånvaro.

Jag vill ha vår soffa framför fönstret för att få tv:n mittemot, så man slipper få nackspärr när man ser på tv.
    Ser det konstigt ut tro?
    Är ute efter lite bilder om någon har soffan placerad så.

Kan inte prova möblera så, eftersom den soffan vi har nu, ska bytas ut i så fall... :)

• Svar på tråden Kan man ha soffan framför fönstren??
  • Amanda84

Det är klart att du kan ha soffan framför fönstren. Tänk bara på att om det är skarpt solljus rakt på tvn så kanske inte bilden blir så bra så se till att ha persienner/rullgardin/tjocka gardiner för fönstren.

• Stello

Vi har soffan framför fönstrena:) har ingen bild nu men kan fixa senare idag!

• amalie79

Klart man kan men tänk på ev element. Jobbar med lägenheter och ibland ringer hyresgäster och klagar på ventilation och värme, det första vi säger till dem är att flytta bort möblerna från fönstret och inte ha stora tunga gardiner

• Spana

Tack så mycket för era svar!
    Element och solljus ska vi ha i åtanke i så fall. :)

• Maddi

Vi har haft soffan vid fönstret och de ser inte konstigt ut. Men däremot är de synd för elementet. Men jag har aldrig tyckt de ser dumt ut. 

• Spana

tack för svar!
    :)
    Ska försöka googla lite bilder o se..

Svar på tråden Kan man ha soffan framför fönstren??