• Anonym (skuld)

Köpa bostad utan kontantinsats sparad - möjligt?

Jag har varit dum och lagt alla extrapengar på att betala av lån och krediter vilket gjort tt nunär jag hittat ett billigt drömboende så har jag 0 sparat i kontantinsats.

Kan man få låna till detta med om man visar tecken på en god ekonomi? Eller måste man ha 15%?

• Svar på tråden Köpa bostad utan kontantinsats sparad - möjligt?
  • Hippoo

Ibland kan man få de dock tycker jag de e ren idioti om man måste ta både botten, topp PLUS för kontantinsaats för då bör mqn inte ha en buffert om nått händer..... kan berätta att första året hade vi otrevliga o nödvändiga utgifter för 50.000 andra året.... de e nu o vi har haft översvämning 10.000 är tydlugen helt normalt i självrisk o sedan måste vi ut med ca 30.000 till för att renovera upp då de va omordernt innan... så tänk till vi e tacksamma o ha allt kontant för hade inte varit kul o behövt låna allt

• Anonym (skuld)
    Hippoo skrev 2014-06-04 06:16:05 följande:
    Ibland kan man få de dock tycker jag de e ren idioti om man måste ta både botten, topp PLUS för kontantinsaats för då bör mqn inte ha en buffert om nått händer..... kan berätta att första året hade vi otrevliga o nödvändiga utgifter för 50.000 andra året.... de e nu o vi har haft översvämning 10.000 är tydlugen helt normalt i självrisk o sedan måste vi ut med ca 30.000 till för att renovera upp då de va omordernt innan... så tänk till vi e tacksamma o ha allt kontant för hade inte varit kul o behövt låna allt
    renovering är gjord allt är fräscht och ings dolda fel finns, det är besiktigat. 10 000 i självrisk kan jag ta en månad. Omodernt betyder ju inte att man måste renovera.
  • Hippoo
    Anonym (skuld) skrev 2014-06-04 06:19:08 följande:
    renovering är gjord allt är fräscht och ings dolda fel finns, det är besiktigat. 10 000 i självrisk kan jag ta en månad. Omodernt betyder ju inte att man måste renovera.

Tyvärr kräver situationen det då de måste läggas om rör samt att med självrisken så torkades de bara upp men vi fick rekommenderingar o göra vissa ändringar inom en hyffsas snar framtid trots ett perfekt besikningsprotokoll
  • Anonym (J)

Vi hade ingen kontantinsats men ordnade det så att en anhörig pantsatte en bit mark till oss så banken har det som säkerhet.

• Anonym (topp och botten)

Vi tog topplån för att täcka kontantinsatsen på 140 000. Detta topplån kunde lätt bakas in i bottenlånet efter några år, då värdet på huset ökade bara genom att finnas till. Hysterisk bostadsmarknad, men tur för oss. Det enda vi gjort på vårt hus var att dränera och bygga en altan. Det förstnämnda är inget som ökar värdet på huset i bankens ögon, men då huspriserna i området stadigt ökat åkte vårt värde med upp och därmed kunde vi tillslut slå ihop lånen.
    Man ska så klart vara försiktig med att ta lån, speciellt om man inte har marginaler, men vi tog risken. Vårt hus är för övrigt det billigaste som sålts i vår stad på många år.
    Lycka till. :)

• Anonym (Qwe)

Hade du haft skulder och krediter hade du antagligen inte fått lönelöfte så att betala dina skulder är helt rätt gjort!

Svar på tråden Köpa bostad utan kontantinsats sparad - möjligt?