• Anonym (oskyldig)

troigtvis anmäld

Hej! Jag vet inte om det här är rätt forum, men behöver finna svar då google inte hjälper.

Kort fakta: Jag var ihop med en äldre kille som hade 2 barn sen innan med sitt ex. Jag och exet ( som också är äldre ) blev vänninor, men pga för mycket droger och festande i hennes hem så sa jag upp vänskapen då jag inte stödjer den livsstilen och jag försökte då få exet att sluta knarka ( hon tog ett snortpulver dagligen och trots att barnen var i hemmet ) men anmälde aldrig för soc tyvärr... Hon har alltid varit en pina sen dess och hängt ut mig ( dock utan namn men med tydliga beskrivningar såsom '' barnens pappas tjej '' ) på olika internetsidor, hotat barnens pappa med olika saker om han inte lyder henne angående mig, skrivit kränkande sms där hon bland annat har kallat mig hora och sagt att '' om jag inte lägger ner så blir det synd om mig '' ,
    likaså hennes nya kille och det är bara en del av allt. och alla '' bevis '' är sparade såklart!

För en tid sedan så bröt jag och killen upp efter en jobbig abort i v:12 men vi började för en tid sedan umgås som vänner, vid några tillfällen var hans barn med. ska tillägga att dom har delad vårdnad.
    Exet skrev då ett par inlägg om mig och mina vänner som jag då valde att kommentera, och i en av kommentarerna nämnde jag om hennes fd drogmissbruk ( hon är gravid nu så antar att hon är '' ren '' dock så har det förekommit alkohol då mitt ex såg henne påverkad en kväll )

Exet vill nu anmäla mig för trakasserier och för att jag spenderat tid med hennes barn.

Då är min fråga: om polisen frågar vad grunden till detta eviga bråk är, och jag svarar med hennes kraftiga drog och även alkohol missbruk ( vid ett tillfälle gick det så långt att hon blandade piller med alkohol och '' flippade '' ur i sitt hem med barnen sovandes, hon fick anmälan men klarade sig undan ) och om det behövs finns det även där bevis, sedan motanmäler med dom sparade trakasseri sms och inlägg jag har från henne, Vad sker då för henne brottsmässigt och hennes barn?

Jag är ingen elak människa och barnen som jag bodde ihop med i 1 år betyder så mycket för mig och jag vill inte skilja något barn och föräldrer åt olika håll. exet har förbjudit barnen ( som är under 6 år) att prata med mig, så ja nu får ni en hink om vad det är för kvinna ( 27 år ) jag har att göra med. Jag är själv en ansvarsfull 20 åring med både jobb, lägenhet och ett rent brottsregister! Hjälp.

• Svar på tråden troigtvis anmäld
  • Anonym (??)

Om du vet att en mamma tar knark varje dag trots att barnen var hemma, utan att anmäla detta till soc, så hoppas jag att du blir anmäld för vad som helst... du är en dålig människa som inte vill barns bästa, tvärtom.

Jag skäms!

• Anonym (Oroa dig inte)

Du har antagligen inget att oroa dig över.

Då de kommer snabbt inse att, personen som anmäler är rätt labil.

Har du bara ett seriöst intryck och är lugn och sansad.

Och bara säga du inte har en aning.

Så är det lugnt.

• Anonym (oskyldig)

hon har flera soc anmälningar på sig, men då soc drog ut så på utredningen så hann hon hålla sig ren tills '' piss dagen '', därav anmälde jag inte då jag trodde att det skulle ordna sig ändå.

Svar på tråden troigtvis anmäld