• karro 2014

någon som gått igenom en missfallsutredning??

Som frågan lyder, har någon här gått igenom missfallsutredning? Vad är det man gör och går igenom? Hur lång tid tar det innan man får resultaten?

• Svar på tråden någon som gått igenom en missfallsutredning??
  • Anonym (Jag)

Hur menar du? Efter ett ev missfall eller menar du om man har haft flera?

• karro 2014
    Anonym (Jag) skrev 2014-06-04 13:03:52 följande:

Hur menar du? Efter ett ev missfall eller menar du om man har haft flera?

Både och=)
  • karro 2014
    karro 2014 skrev 2014-06-04 13:05:59 följande:
    Både och=)
    Svarade fel.. Menar efter att man fått upprepade missfall på raken..
  • Anonym (Jag)

Aha, det vet jag inte tyvärr... Jag fick " bara " ett...

• karro 2014
    Anonym (Jag) skrev 2014-06-04 13:18:41 följande:

Aha, det vet jag inte tyvärr... Jag fick " bara " ett...

Okej, vad var det för andelsbolag o hur gjorde dem de?
  • Anonym (Jag)
    karro 2014 skrev 2014-06-04 16:07:39 följande:
    Okej, vad var det för andelsbolag o hur gjorde dem de?
    Andelsbolag? Är inte alls med på vad du menar :)
  • karro 2014
    Anonym (Jag) skrev 2014-06-04 16:18:36 följande:
    Andelsbolag? Är inte alls med på vad du menar :)
    Haha körde bil när jag skrev, sorry!! Ne skrev: vad gick dem i genom när dem gjorde en utredning när du fick ditt mf?
  • Anonym (Jag)
    karro 2014 skrev 2014-06-04 18:07:15 följande:
    Haha körde bil när jag skrev, sorry!! Ne skrev: vad gick dem i genom när dem gjorde en utredning när du fick ditt mf?
    Hahah då förstår jag.

Det gick inte igenom något speciellt med mig. Det tog ett ultraljud och såg att det inte fanns något hjärta som slog.
    Tror inte att de gör så mycket efter första missfallet.

Men min syster fick flera utomkvedskap  och då vet jag att läkarna sa att det var positivt att hon kunde bli gravid. De menade på att se du till att bli gravid så fixar vi resten. Hon fick kanske 3 st och sedan blev hon gravid och gick hela tiden... De behövde aldrig göra något...
  • karro 2014
    Anonym (Jag) skrev 2014-06-04 18:17:39 följande:
    Hahah då förstår jag.

Det gick inte igenom något speciellt med mig. Det tog ett ultraljud och såg att det inte fanns något hjärta som slog.
    Tror inte att de gör så mycket efter första missfallet.

Men min syster fick flera utomkvedskap  och då vet jag att läkarna sa att det var positivt att hon kunde bli gravid. De menade på att se du till att bli gravid så fixar vi resten. Hon fick kanske 3 st och sedan blev hon gravid och gick hela tiden... De behövde aldrig göra något...
    Va härligt:) jag har ju vart med om 2 mf:(
  • Vivi01

Jag har haft ett missfall, MA i v19 som upptäcktes vid RUL.
    Det dom gjorde var först att kolla om min livmoder hade en infektion, det hade jag inte.
    Några veckor efter förlossningen gjordes det en obduktion på fostret och moderkakan. Där hitta man felet. Moderkakan hade en blödning som gjorde att den inte kunde livnära fostret. I samband med beskedet fick jag även göras ett VUL å kolla att alla rester hade kommit ut och att det fanns nya äggblåsor som var redo för en ny graviditet.
    Om det blir en ny graviditet kommer jag få gå på tätare kontroller med start i v12 för att se att barnet växer som det ska och i så fall se om risken för missfall finns igen.
    Det verkar vara olika hur dom gör vid missfall om dom gör en utredning eller inte. Men det beror nog på vilken vecka det sker i, om du ligger i riskgruppen för missfall eller ej..

Svar på tråden någon som gått igenom en missfallsutredning??