någon som gått igenom en missfallsutredning??
Som frågan lyder, har någon här gått igenom missfallsutredning? Vad är det man gör och går igenom? Hur lång tid tar det innan man får resultaten?
Som frågan lyder, har någon här gått igenom missfallsutredning? Vad är det man gör och går igenom? Hur lång tid tar det innan man får resultaten?
Hur menar du? Efter ett ev missfall eller menar du om man har haft flera?
Hur menar du? Efter ett ev missfall eller menar du om man har haft flera?
Aha, det vet jag inte tyvärr... Jag fick " bara " ett...
Aha, det vet jag inte tyvärr... Jag fick " bara " ett...
Jag har haft ett missfall, MA i v19 som upptäcktes vid RUL.
Det dom gjorde var först att kolla om min livmoder hade en infektion, det hade jag inte.
Några veckor efter förlossningen gjordes det en obduktion på fostret och moderkakan. Där hitta man felet. Moderkakan hade en blödning som gjorde att den inte kunde livnära fostret. I samband med beskedet fick jag även göras ett VUL å kolla att alla rester hade kommit ut och att det fanns nya äggblåsor som var redo för en ny graviditet.
Om det blir en ny graviditet kommer jag få gå på tätare kontroller med start i v12 för att se att barnet växer som det ska och i så fall se om risken för missfall finns igen.
Det verkar vara olika hur dom gör vid missfall om dom gör en utredning eller inte. Men det beror nog på vilken vecka det sker i, om du ligger i riskgruppen för missfall eller ej..