• Anonym (ledsen)

Hur många här älskar sitt jobb?

Jag blir ibland så stressad av att alla verkar ÄLSKA sina jobb så mycket.. Jag har en ekonomiutbildning men har väl inte hittat helt rätt i yrkeslivet än (är "bara" 25) och trivs sisådär.. Självklart skulle jag också vilja ÄLSKA att gå upp varje måndagsmorgon och längta till jobbet.. Jag vet bara inte vad jag gillar?! Avundas dom som är typ fotografer, skådisar, frisörer.. Som kan nått konkret. Som ekonom känns det bara som man läst massa teori och egentligen inte kan nått....

Hur har ni det? Vad jobbar ni med?

Ni som verkligen gillar ert jobb, vad jobbar ni med och hur kom ni dit?

Jag har lätt för att plugga och är väl inte helt tappad bakom en vagn men att sätta sig i skolbänken känns såååå jobbigt, speciellt när man inte är helt 100 på vad man vill...

Börjar få ångest inför detta....

• Svar på tråden Hur många här älskar sitt jobb?
  • Anonym (anna)

Älskar mitt jobb gör jag nog i perioder bara. Jag känner inte att jag behöver längta efter jobbet men däremot är det viktigt att inte känna motstånd att gå dit. Men enligt min erfarenhet så är det inte arbetsuppgifterna som är det viktigaste. För mig är det arbetsgruppen som gör skillnad, och även om jag känner att jag är riktigt bra på det jag gör, oavsett vad det är. Då har man vänskap och bekräftelse och det kommer man långt med.

• Anonym (Dr)

Jag älskar mitt jobb och saknar det om jag är ledig för länge eftersom det ger mig så mycket positivt. Jag är läkare. Det var en lång väg dit men det är verkligen värt det.

• Snigelbarn

Jag älskar mitt jobb som jag har nu,men älskade även mitt förra.
    Idag jobbar jag på förskola i småbarnsgrupp. Innan det jobbade jag
    som konditor i ca 20 år. Två fantastiska jobb som givit mig mkt som 
    människa. Skrattande

• Rosa Fluff

Jag älskar definitivt inte mitt jobb... Men jag hatar det inte heller. Jobbar inom vården. Min skräck är att om 3 år vara kvar på samma ställe.. Usch!

Nu funderar jag på att börja studera igen (studerade för 2 år sen men vill nog inte jobba inom det heller) Jag tänker att livet är för kort för att gå och vantrivas. Nä, krävs det att man pluggar och även får lite studieskulder för att man ska hitta ett jobb som känns rätt så är det värt det. 

Jag lever bara en gång och vill då leva det så bra som möjligt! Tungan ute

• Anonym (2 jobb)

Har två jobb som jag älskar, är förskollärare och fotograf. Jag har alltid velat jobba med barn och just nu jobbar jag på en förskola som är anpassad för barn med funktionshinder och diagnoser, det går även "normalbegåvade" barn där. Mycket roligt och det är så roligt att få dessa 1 åringar och få följa med deras resa till skolåldern. Jag kan verkligen inte tänka mig ett annat jobb. 

På fritiden så är jag fotograf, jag fotograferar just nu mest barn och djur, men även lite bröllop och sålt bilder till tidningar. Detta är ett eget företag men på hobbynivå. Har en liten fotostudio i mitt hus där jag kan ta emot kunder så jag har ingen speciell hyra eller så att betala. Några 1000-lappar i månaden kan jag ta ut där.

Jag tycker det är viktigt att man har ett jobb man verkligen trivs med, sen kanske man inte behöver älska det men man ska känna att det inte gör något att helgen är över och man ska jobba måndag morgon. TS, har du testat något test för att se vad du passar att jobba med? Även om det inte stämmer till 100% så kanske det kan ge någon idé om vad du vill bli "när du blir stor"

• mamaleona

Är barnmorska o ÄLSKAR ännu efter 14 år varje dag av det. Är jag ledig 3-4 dgr så väntar jag bara på att få gå o jobba.

• Anonym (Leya)

Jag älskar verkligen mitt jobb!
    Är hemma på heltid, familjehem för två förskolebarn och en ungdom.
    Är också jourhem och tar emot bebisar med kort varsel, ibland direkt från bb.
    Det är inte bara ett arbete utan också ett sätt att leva och vara. Ingen dag är den andra lik, lugnare perioder varvas med högintensiva. Förväntan och spänning inför en ny placering är alltid speciell!

• Anonym (Civil)

Gillar också mitt jobb väldigt mycket, det är också lite ett sätt att leva/vara. Är civilanställd på polisen.

• yanni

Trivs också på mitt jobb, jobbar som frisör och är min egen sedan februari i år.

Men visst finns de dagar då man vet att de kommer en jobbig kund som alltid är grinig då vill man inte stiga upp.

Det är kunderna som gör detta till ett roligt jobb.

Har även precis gått en florist utbildning som jag också trivdes mkt med, många kunder o glada miner gör det enkelt att gå iväg på morgonen

• Anonym (anna)
    Anonym (Leya) skrev 2014-06-05 16:10:33 följande:
    Jag älskar verkligen mitt jobb!
    Är hemma på heltid, familjehem för två förskolebarn och en ungdom.
    Är också jourhem och tar emot bebisar med kort varsel, ibland direkt från bb.
    Det är inte bara ett arbete utan också ett sätt att leva och vara. Ingen dag är den andra lik, lugnare perioder varvas med högintensiva. Förväntan och spänning inför en ny placering är alltid speciell!
    Det lät intressant. Hur mycket tjänar man på det? Krävs det någon specifik utbildning? Jag har alltid trott att man jobbade som vanligt samtidigt som man var familjehem.
Svar på tråden Hur många här älskar sitt jobb?