• Anonym (Sorg)

Tips som hjälper mot ångest och panik.

Jag har ångest och panikkänslor ganska ofta pga sorg och en lång tid av oändliga strömmar av problem utifrån. Har provat rosenrot, valeriana och kamomill. Någon som känner till något annat. Villig att prova det mesta bortsett från medecin eller alkohol. Tack på förhand.

• Svar på tråden Tips som hjälper mot ångest och panik.
  • Anonym (signe)

träning? testat det? alltså fysisk träning ss gym, spinning osv? ger otroliga endorfinkickar....

• Anonym (Sorg)
    Anonym (signe) skrev 2014-06-05 16:19:17 följande:
    träning? testat det? alltså fysisk träning ss gym, spinning osv? ger otroliga endorfinkickar....
    Det kanske kan vara något, men lite ont om tid under veckorna då jag är hemma med två små. Kan prova det nu över långhelgen dock.
  • Anonym (Sorg)
    Korpen skrev 2014-06-05 16:39:58 följande:
    Varför vill du inte ha medicin?
    Medecin gör inget annat än dövar för stunden och dagen efter så mår man 10 ggr värre. Jag har dessutom små barn och då kan man inte "pillertrilla"
  • Anonym (?)
    Anonym (Sorg) skrev 2014-06-05 16:43:32 följande:
    Medecin gör inget annat än dövar för stunden och dagen efter så mår man 10 ggr värre. Jag har dessutom små barn och då kan man inte "pillertrilla" smile1.gif

Jag har mediciner och dagen efter mår jag bra, så jag förstår inte vad du menar med att man mår 10 ggr värre...

Jag har två småbarn.....
  • Anonym (Ångest)

Två saker hjälper för mig. Spikmatta och/eller bensodiazepiner (Xanor).

Spikmattan fungerar bäst när ångesten sätter sig i kroppen. Dels slappnar man av och dels frisätts endorfiner (om jag minns rätt, man blir avslappnad och lugn iallafall).

Det finns ju väldigt snälla lugnande, antihistaminer. Allergimediciner som har den lugnande effekten som bieffekt).

Det viktiga är stt bryta ångestsporalen. Ångest leder till ångest som leder till ångest.

• Anonym (Ångest)

Ångestspiralen skulle det stå.

• Anonym (Sorg)
    Anonym (Ångest) skrev 2014-06-05 20:47:44 följande:
    Två saker hjälper för mig. Spikmatta och/eller bensodiazepiner (Xanor).

Spikmattan fungerar bäst när ångesten sätter sig i kroppen. Dels slappnar man av och dels frisätts endorfiner (om jag minns rätt, man blir avslappnad och lugn iallafall).

Det finns ju väldigt snälla lugnande, antihistaminer. Allergimediciner som har den lugnande effekten som bieffekt).

Det viktiga är stt bryta ångestsporalen. Ångest leder till ångest som leder till ångest.
    Tack. Ska fundera över båda.
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (?) skrev 2014-06-05 20:38:04 följande:

Jag har mediciner och dagen efter mår jag bra, så jag förstår inte vad du menar med att man mår 10 ggr värre...

Jag har två småbarn.....
    Jag har ätit benso tidigare och skulle ALDRIG använda det igen. Absolut inte när man har hand om barn. Kan inte sitta där som en lalande idiot (kän dig inte förolämpad för jag talar om hur jag blev vet inte vilken effekt det har på dig) utan något minne av vad som har skett dagen innan.
Svar på tråden Tips som hjälper mot ångest och panik.