• Eeerika

Packningstips, vad reser ni aldrig utan?

Börjat packa inför söndagens resa mot USA vad får man inte glömma?

Barnen är 1 1/2, 8, 10

Hur mycket släpar ni med er i handbagage? 
    Vi brukar försöka ha med så lite som möjligt i handbagaget, men denna gång har vi ju med oss vår lille virvelvind som dräller gärna och tycker inte om att vara still ;) 

Har ni något tips om som ni aldrig reser utan?

• Svar på tråden Packningstips, vad reser ni aldrig utan?
  • Mellanmjölkens land

Tandborste, tandkräm, borste/kam
    En t-shirt och ett par trosor (sen jag fick barn även ett par shorts eller liknande ifall jag får ett glas Nånting över mig )
    En bok

• Mellanmjölkens land

Det där var ju vad jag aldrig reser utan, tipsen kommer här:

Blöjor. Många. Dels kan det bli förseningar och dels kan tryckförändringar göra spännande saker med små magar
    Platta
    När vi reste till Thailand med vår då 20månaders hade vi med hela bokserien Stadens Hjältar, finns även som app med filmerna (stadens hjältar är en väldigt snäll serie om fordon, t ex Bella Brandbil, med aningen mer text än Max-böckerna. Dottern älskade dem djupt och innerligt )

En egen filt och ev kudde till 1,5åringen

• Dixie

i handbagaget är våtservetter alltid bra att ha, extra kläder och jag brukar alltid ha med en extra tygpåse, för att lägga jackor eller tröjor i, så slipper man gå och bära på alla om barnen inte vill ha de på sig! 

• MariaE

I handbagaget finns alltid ombyte till mindre barn. Tröja till större. Filt brukar vi ha med ifall barnen fryser eller vill ha kudde. Mediciner, leksak/plattor. Bok, korsordstidning pennor målarbok. Kamera/dator.

Svar på tråden Packningstips, vad reser ni aldrig utan?