• Anonym (T S)

HJÄLP Bo och gå i grundskola i Södertälje eller Tullinge?

hej! någon som kan något om fördelar och nackdelar med att gå bo samt ha barn i grundskolan i Tullinge respektive Södertälje. Vi ska köpa hus och kan inte bestämmma oss för Vart... Behöver all hjälp vi kan få. Var i Tulllinge är bra grundskolor? vilka delar är bra att köpa hus i? Var Södertälje är bra grundskolor? Vilka delar är bra att bo i? hur är det tex att bo i villa områdena runt Brunnsäng? Jätte tacksam om det finn någon här som har erfarenhet av / hört om Tullinge och Södertälje

• Svar på tråden HJÄLP Bo och gå i grundskola i Södertälje eller Tullinge?
  • Whitetrash86

Bor i Södertälje, även om mycket är bra här. Inte värre eller bättre än många andra ställen så säger jag alltid. Bo inte i Södertälje, jobba bara här.
    Hur det är i Tullingen vet jag inte. Annars finns ju även Tumba, Salem, Vårsta mm

• Malima

Vad är bra för dig? Jag bor i Södertälje och trivs brað???

• Anonym (T S)

Om jag det visste......

• GrodanHopp

Tullinge!
    Har själv bott i Tumba, vilket jag föredrar framför Tullinge, samt gått gått gymnasiet (ett år innan jag bytte skola) i Södertälje. NO WAY till Södertälje! Precis allt skit du läser i tidningen om Södertälje hände. Skjutningar i Luna gallerian, eleverna misskötte sig enormt osv osv.

• Anonym (Nää)

Usch varför välja sådana områden :S

• FruÖhman

Skulle satsa på tullinge, vi har bott här i 2 år snart och trivs superbra! Har ingen kunskap om skolor eller dagis då vår lilla tjej inte har börjat på dagis ännu, men tror inte du blir besviken. Södertälje känns mer avsides, men allt beror ju på vart man jobbar osv. Skulle säga att alla delar av tullinge är bra :)

• Anonym (NEJ!)

Inte Brunnsäng. Inte Södertälje öht. Om ni är svensk-svenskar, vill säga.

• Anonym (T S)

Tusen tack för era svar! Tar gärna emot fler, om det finns flera här ute på FL som känner till eller hört något angående Tullinge eller Södertälje.

• Anonym (!)

Uppvuxen i Tullinge och har bara gott att säga. Vilken skola du än väljer kommer det vara lugnt och bra. 
    Jag skulle rekommendera att köpa i Tullinge Trädgårdsstad - trevligt område. 

• Anonym (!)

Tumba nämndes ovan och är betydligt större än Tullinge, men också mycket stökigare. 

Svar på tråden HJÄLP Bo och gå i grundskola i Södertälje eller Tullinge?