Min son är 2 olika barn i samma kropp! Söka vård för personlighetsklyvning?!?!?!?!
Sen ett par år tillbaka så började min son bete sig konstigt och växlande. Idag är han 8 år och det är värre nu än då det började. I början så tänkte jag "trotts" med allt snabbt växlande humör, lögner och bråk dagligen. Men sen under åren så har det stegrat, blivit värre och inget verkar bli bättre oav vad man gör. Tvärtom! "Vi behöver en adhd utredning på honom" tänkte jag, men nu funderar jag mer på om man behöver en psykiatrisk utredning. Låter hemskt!!! Jag vet!!!! Men är det verkligen normalt eller tillhör en 8 årings trotts att ljuga för att medvetet göra mig arg, plötsligt växla från att gråta till att brista ut i stort skratt på en sekund?! Och jag överdriver inte! Han kan skrika och gråta villt vid läggdags och vägra, och när jag ber honom sluta så börjar han skratta högt direkt! Ikväll när han skulle borsta tänderna var det samma visa som vanligt... bråk, vägran och skrik och elaka ord. Plötsligt så började han slänga med armarna i högt skratt, morra som en hund och göra konstiga miner och rörelser! Jag blev ärligt talat rädd för honom! Han såg inte ut att trottsa eller vara rolig, han såg besatt ut!!! Detta händer i olika grader och från ingenstans flera gånger i veckan! Detta kan väl ändå inte vara vanligt trotts!? Börjar bli rädd för att det är något som är väldigt fel... Det är bråk från morgon till kväll, men plötsliga stunder med mys och en omtänksam smart kille som är en av de bästa i klassen! Verkligen en god och en ond sida! Men han är aldrig mittemellan. Snäll, smart, gullig och glad... eller ljuget, svär, slåss och skriker.