Anonym (Orolig) skrev 2014-06-06 13:08:17 följande:
Växtvärk har jag nog haft. Har de senaste dagarna även haft lite molvärk i livmodern.
Jag hoppas bara inte det är påväg att bli missfall. Är så orolig just för att man inte vet hur det ska kännas...
Känns ju lite läskigt när känslan säger att nåt är påväg ut! :p
Men kan man ha sammandragningar så tidigt? Det känns ju inte som ett bra tecken direkt?
Så har jag också känt till och från under graviditeten. När jag var runt vecka 22 fick jag panik och trodde att jag hade en försvagad livmoderhals och kollade upp det på gyn, men inga fel hittades. Den mest troliga förklaringen var ökat blodflöde i underlivet (vissa dagar svullnade blygdläpparna upp som en hamburgare!), eventuellt kombinerat med en obalans i underlivet. Sedan dess har jag rört mig mer för att hjälpa cirkulationen, druckit mer vatten och smörjt in mig med en kräm som ska hjälpa till att stabilisera pH-värdet i underlivet och känslan har i princip helt försvunnit. I din position skulle jag be om att få lämna urinprov och få underlivet topsat för att utesluta någon typ av infektion.
Jag har haft ett missfall i vecka 10 och det kändes inte så. Först kom blodet och sen kom en starkare mensvärk.