• anonymtjej1

Ni med "kolik barn", era symtom?

Märkte ni av något innan ert barn "fick" kolik? Några symntom? Hur gamla var ert barn då när dom fick det?

Vår dotter är 3 veckor gammal, hon skrek i nästan 3 timmar igår och ingenting funkade förutom att det var två gånger som vi gick o vaggde henne o dom blev hon tyst och somnade men det var omöjligt tröttsamt att stå o vagga hela tiden så efter ett tag satte vi oss ner o fortsatte vagga i soffan men då vaknade hon o skrek. Sen idag så skrek hon jätte mycket fast bara i ca 15 min. Hon drar upp benen väldigt ofta precis som hon har ont i magen/hård i magen när hon ammar och är tyst och jag hör gaser från hennes mage hela tiden nu de senaste dagarna... Är detta börjar på kolik? Hoppas inte det men men finns ju inget o göra...

• Svar på tråden Ni med "kolik barn", era symtom?
  • Flisan79

Min dotter som hade kolik var ganska kinkig från födseln. Inte så att hon skrek men ville amma hela tiden och gick inte att lägga ifrån sig. Sen började skrikandet precis som du beskriver vid ca 3 veckor och höll på till hon var ca 3 månader. Mer vissa dagar, mindre andra dagar.

Kolla över vad du själv äter. Jag insåg tillslut att hon var känsligare när jag åt choklad och drack läsk.

• Sandrawe

Låter som kolik. Min tjej fick det precis när hon fyllde 3 veckor. Skrek mellan 7-10 timmar varje j*vla kväll! Kontaktade BVC och förklarade symtomen precis som du beskriver de att hon drar upp benen mot magen fiser och slutar aldrig skrika. Fick konstaterat kolik och fick numret till en akupunktur tjej som sätter en liten nål mellan tumme och pekfinger 6 dagar i rad.. Efter detta förkortades skrikperioden till 4-5 timmar varje kväll.

Koliken försvann över en natt när hon fyllde 11 veckor!

Har fortfrande en gnällig bebis men koliken gör att allt annat känns som en piss i havet!

Ofta om det är kolik börjar de skrika vid samma klockslag , Tilda började 22.00 och slutar någon gång mellan 02.30-03.00 ...

Men det går ju över! Vi köpte en babygunga. Jag hade nog inte överlevt utan den. Där kunde hon ligga en liten stund och gunga . Bara man får 30 sekunder tystnad så tar man nya tag sen..

Uppdatera gärna hur det går för er... Finns här ??

• anonymtjej1

Kan vara kolik då... Det börjar vid samma tid varje natt, runt 1 tiden på natten (vi är uppe ganska sent, sambon o jag). Får se om det är samma även inatt.... Att man ska stå ut med detta i 3 månader men vad ska man göra ! Vi får stötta varandra hör av mig hur de går sen!

Svar på tråden Ni med "kolik barn", era symtom?