• MedlemFV

Kommer jag någon sluta vara frusterand på henne? Hur kan jag göra för att hjälpa mig själv?

Jag blev sårad, riktigt sårad av min före detta teaterlärare. Tror egentligen inte hon ville såra mig, men hon gjorde på ett fel sätt och kanske, kanske on det vore någon annan. Så skulle det blivit bättre. För en pedagog skall absolut inte göra såhär, och det är väl en viktigt punkt som de lär sig i deras utbildning? Nu kör jag. Jag klarade inte av att koncentrera mig på en uppgift. Det gick jättedåligt! I alla fall gick jag till teaterförening i alla fall. Och jag försökte tala om att jag inte klarade av uppgiften. Dessutom mer hon pressade mig, desto mer förlorade jag sinnet. Jag var som en tio åring grabb om inte mindre. Jag vart helt stum. Pressen tog kål på mig. Och jag försökte gestalta on att jag behövde hjälp. Men pedagogen vart allt strängare och sad: "NEEJ, DU FÅR GÖRA DETTA SJÄLV!!" Åsett sådant stort press mitt framför grubblen, och upplevde en iskall ifrån hennes sida. Jag skämde ut mig totalt. Ingen förståelse, ingenting. Jag vart stämplad som idiot och patetiska människan. Jag försökte verkligen men klarade inte av det. Efter ett halvår senare kände jag av en frustration på henne. Och när jag inbilla mig själv av att hon är iskall av sig, nådde jag urusel. Jag känner på något vis av att jag har blivit lurad, utnyttjad. Jag ställde nämligen upp som volontär arbete, vilket hon också missbrukarde det mer eller mindre. Sa saker som om du skall göra detta. Trots att jag hade arbetat i 40 minuter, så sa hon. Nej, du skall stanna kvar. Jag gav dig nu faktiskt en uppgift. Jag vill fortfarande ha kontakten då jag har teater intresset och vill gärna kunna praktisera där. Det är det enda stället som jag kan praktiseraa och komma vidare med min skådespelare dröm. Jag mår urusel. . . Vissa dagar är jag inte frusterand och känner att jag kan gå vidare, medan andra dagar vill jag bara hämnas och bara vara ett rödhårig mot henne. Hjälp mig, snälla.

Svar på tråden Kommer jag någon sluta vara frusterand på henne? Hur kan jag göra för att hjälpa mig själv?