• scrapparlotta

Stor skärm på swefilmer?

Har en ny dator nu och skulle kolla på film på swefilmer första gången på denna dator. Men när jag trycker för att få helskärm så går inte det. Skärmen blir bara vit. Varför?? Vad hade jag för inställning/nedladdning på den gamla för att få helskärm på den? Kommer inte ihåg och jag har försökt med massa saker men får inte helskärm. Ska kolla på filmen på tv:n och det blir jättekonstigt att bara sen den i liten ruta....Vill gärna att kunna se filmen på hela tv skärmen....

• Svar på tråden Stor skärm på swefilmer?
  • eslah

Det är inte en popup då som du måste trycka bort?

• scrapparlotta
    eslah skrev 2014-06-06 20:29:39 följande:
    Det är inte en popup då som du måste trycka bort?
    Hur gör jag det då?

• eslah
    scrapparlotta skrev 2014-06-06 21:47:17 följande:
    Hur gör jag det då?

Jag är ingen teknikefterbliven, men vet med mig att på swefilmer så dyker det upp en massa reklam (skitirriterande) när man söker eller försöker sätta på en film. Tryck bort dom på röda krysset längst upp till höger. Tryck sen på filmen och förlora när filmen kommit igång, kan ha fel men antar att det är popupsen som förvirrar.
  • eslah

Jag är teknikefterbliven skulle det stå.

• scrapparlotta

Ja dom där popup reklamen är skit irriterande, men dom trycker jag bort. Men det är sen när jag trycker på knappen för att få stor skärm som inget händer. Filmen förblir i den lilla rutan. Jag har nu installerat Java, för jag tänkte att det kanske behövdes.....men funkar inte ändå. Fan åxå!! På min gamla dator funkade detta jättebra, men tyvärr är den sönder. Nog fasiken borde det funka på en helt ny dator när det funkade på en dator som var 7 år gammal....

• eslah
    scrapparlotta skrev 2014-06-06 22:06:54 följande:
    Ja dom där popup reklamen är skit irriterande, men dom trycker jag bort. Men det är sen när jag trycker på knappen för att få stor skärm som inget händer. Filmen förblir i den lilla rutan. Jag har nu installerat Java, för jag tänkte att det kanske behövdes.....men funkar inte ändå. Fan åxå!! På min gamla dator funkade detta jättebra, men tyvärr är den sönder. Nog fasiken borde det funka på en helt ny dator när det funkade på en dator som var 7 år gammal....

Det har hänt mig med någon film, pröva någon annan film och se om det är samma där. Kan vara uppladdningen det är fel på också? Eller gå in på dreamfilm.se och sök upp filmen, kanske funkar där?
  • scrapparlotta
    eslah skrev 2014-06-06 22:09:26 följande:

Det har hänt mig med någon film, pröva någon annan film och se om det är samma där. Kan vara uppladdningen det är fel på också? Eller gå in på dreamfilm.se och sök upp filmen, kanske funkar där?
    Jag har försökt på fler filmer med.....
  • thoase1

Om du använder Googe Chrome eller Chromium så finns det ett tillägg som heter Adblock och som är det mest populära Chrome-tillägget, med över 15 miljoner användare! Blockerar reklamtillägg över hela webben. 

• Man4ed

Jag tror att du inte har Adobe flash player elr silverlight nedladdat till datorn. Det brukar komma förinstallerat, men om det inte gör det så är det bara att söka upp det på Google. Det är Microsoft och Adobe som har gjort dom så dom är säkra att använda. Ladda bara ner det från deras respektive hemsidor, alltså Microsoft.com och Adobe.com, ingen tredjepart. Kolla även om du har Java installerat, om du inte har det kan det försämra användarupplevelsen när du surfar. Se till så att du har Java 7. Om du kör med mac elr Linux så är inte silverlight kompitabelt med macar som är något år gamla och Linux fungerar det bara för om det är någon stor distribution som fedora elr Ubuntu.

Från en datanörd
Svar på tråden Stor skärm på swefilmer?