• Anonym (Milla)

abort utan att mina föräldrar vet????

Hej jag är 14 foch me barn. Min kille köpte ett gravidtest igår och jag provade dey idag på morgonen och det sa att jag va me barn. Nu vet jag inte va jag ska göra. Vågar inte berätta för nån för mina föräldrar vill inte att jag träffar killar alls. 

MIn kille är jättebra men nu är han arg på mig för jag är me barn. Han säger att jag måste ta bort barnet annars kommer han göra slut med mig. Vi älskar varan men nu känns allt jättedåligt. Kan jag ta abort utan att min föräldrar får veta?? Gör det ont????

Min kille ska komma och hämta mig snart men han vill bara ses om jag säger att jag ska ta abort. Vill inte förlora min kille men är så rädd.

Hur tar jag abort barnet så mina föräldrar inte får veta????? 

• Svar på tråden abort utan att mina föräldrar vet????
  • liten2014

Kontakta ungdomsmottagningen i den stad du bor i! De hjälper dig vidare!

• Anonym (Svårt)

Jag kan börja med att säga att din kille inte älskar dig. Och inte är det rätt att han blir arg på dig, det är han som stoppat in den!
    Om du inte blåljugit om att du äter p-piller vill säga.
    Hur gammal är killen?
    Jag tycker du ska ta kontakt med UM, vet du att man inte får ett bra bemötande där så ta kontakt med abortkliniken och boka en undersökning för att se hur långt gången du är, du kan få träffa en psykolog därifrån som är vana med att möta folk med dessa problem, som inte vet vad de ska göra.
    Medicinsk abort(för mig) Var som en kraftig mensverk och sedan en kraftig mens.

Jag vet inte om dina föräldrar måste få reda på det, måste sjukhuset kontakta dem så så är det för att du är 14, alltså inte byxmyndig.

Hur tänker killen, hur gammal e han ?

• Anonym (Milla)

Men jag är så rädd att dom ska säga till mina föräldrar!!! Gör dom det???

Måstye min kille följa med?? Han har sagt att det kan bli dåligt för honnom om han måste följa med

• Anonym (Milla)
    Anonym (Svårt) skrev 2014-06-07 18:35:44 följande:
    Jag kan börja med att säga att din kille inte älskar dig. Och inte är det rätt att han blir arg på dig, det är han som stoppat in den!
    Om du inte blåljugit om att du äter p-piller vill säga.
    Hur gammal är killen?
    Jag tycker du ska ta kontakt med UM, vet du att man inte får ett bra bemötande där så ta kontakt med abortkliniken och boka en undersökning för att se hur långt gången du är, du kan få träffa en psykolog därifrån som är vana med att möta folk med dessa problem, som inte vet vad de ska göra.
    Medicinsk abort(för mig) Var som en kraftig mensverk och sedan en kraftig mens.

Jag vet inte om dina föräldrar måste få reda på det, måste sjukhuset kontakta dem så så är det för att du är 14, alltså inte byxmyndig.

Hur tänker killen, hur gammal e han ?
    Fast min kille älskar img visst!!!! Han säger det varje gång vi ses och på massa sms!!! Vill inte höra att du säger att han inte älskar mig. Jag vill veta hur jag ska kunna göra abort utan att mina föäldrar vet!! 

Jag har inte ljugit för min kille. Det skulle jag aldrig göra!!! Vi har haft kondom när vi haft sex men ibland har han inte haft kondom och då har han inte kommit inne. Min kille är inte arg på mig han är arg på mig för jag är me barn. Alltså svårt att förklara. Han är 21år.

Vart hittar jag abortklinik? Jag fyller 15 i augusti kan jag vänta tills då och ta abort så dom inte berättar för mina föräldrar? Okej så abort är som en mens då verkar det inte så farligt iaf!!
  • Anonym (D)
    Anonym (Milla) skrev 2014-06-07 18:43:08 följande:
    Fast min kille älskar img visst!!!! Han säger det varje gång vi ses och på massa sms!!! Vill inte höra att du säger att han inte älskar mig. Jag vill veta hur jag ska kunna göra abort utan att mina föäldrar vet!! 

Jag har inte ljugit för min kille. Det skulle jag aldrig göra!!! Vi har haft kondom när vi haft sex men ibland har han inte haft kondom och då har han inte kommit inne. Min kille är inte arg på mig han är arg på mig för jag är me barn. Alltså svårt att förklara. Han är 21år.

Vart hittar jag abortklinik? Jag fyller 15 i augusti kan jag vänta tills då och ta abort så dom inte berättar för mina föräldrar? Okej så abort är som en mens då verkar det inte så farligt iaf!!
    Ja, om du är 14 och gravid och han 21 så förstår jag att han vill att du gör abort och att han inte vill följa med, han vet förstås att det han gör är olagligt.  

Kontakta ungdomsmottagningen!
  • Anonym (Milla)
    Anonym (D) skrev 2014-06-07 18:46:20 följande:
    Ja, om du är 14 och gravid och han 21 så förstår jag att han vill att du gör abort och att han inte vill följa med, han vet förstås att det han gör är olagligt.  

Kontakta ungdomsmottagningen!
    Vad menar du men olagligt??? Nu blev jag jätterädd!!!!

Min kille ska komma nu och hämta mig snart så vi kan prata. Vad ska jag säga till honom då??? Kan jag ta abort på ungdomsmotagningen? 
  • Anonym (D)
    Anonym (Milla) skrev 2014-06-07 18:49:31 följande:
    Vad menar du men olagligt??? Nu blev jag jätterädd!!!!

Min kille ska komma nu och hämta mig snart så vi kan prata. Vad ska jag säga till honom då??? Kan jag ta abort på ungdomsmotagningen? 
    Du är under 15 och han är vuxen. Han begår ett brott.
  • Anonym (Milla)
    Anonym (D) skrev 2014-06-07 18:51:26 följande:
    Du är under 15 och han är vuxen. Han begår ett brott.
    Hur kan han begå brott?? Han har inte tvingat mig till att bli min kille ju. Han har aldrig ljugit eller snott från mig. Inget olagligt ju!!! 

Kan du förklara så jag förstår för vill verkligen veta innan han kommer strax!!!!
  • Ivan52x53
    Anonym (Milla) skrev 2014-06-07 18:55:27 följande:
    Hur kan han begå brott?? Han har inte tvingat mig till att bli min kille ju. Han har aldrig ljugit eller snott från mig. Inget olagligt ju!!! 

Kan du förklara så jag förstår för vill verkligen veta innan han kommer strax!!!!
    En vuxen får inte ha sex med någon som är under 15 år gammal. Du borde ha lärt dig det här i skolan Förvånad
  • Anonym (D)
    Anonym (Milla) skrev 2014-06-07 18:55:27 följande:

Det är olagligt att ha sex med någon som inte fyllt 15.  
Svar på tråden abort utan att mina föräldrar vet????