• Minttu

HJÄLP med inbjudning till fest!

Hej!

Vi ska ha en fest i slutet av augusti för att fira 10årig bröllopsdag och 20år tillsammans.
    Behöver hjälp att utforma inbjudningskorten som vi kommer att maila.
    Det kommer bjudas ca 50 personer och några är från den tiden vi blev tillsammans (1994) och några som vi hade på bröllopet och även nya vänner som tillkommit.
    Vi kommer ha lättare mat (pajer i portionsformar och sallad)och bjuder på all alkohol och även alkoholfritt.
    Det kommer stå snacks och små tilltugg lite överallt.

Vad jag vill få med i inbjudan är att det är "mingelparty" alltså lättare mat som man äter där det finns plats.
    Våra barn kommer vara med en liten stund och sedan åker de iväg med barnvakt. Barn är välkomna men jag anpassar inte vår fest efter dem.
    Vill även ha med att vi kan ordna sängplats men då vi bjuder så många är kan det vara svårt att få till alla.

Vi kommer ha en liten tipspromenad då de får välkomstdrink till att börja med och sedan äter vi.
    Efter maten hoppas jag på att kunna överraska gästerna med en trubadur och så ska vi festa och ha roligt tills solen går upp :)

Hade så gärna velat få till en "klatchig" inbjudan som lägger grunden för förväntningarna. 
    Alltså en rolig fest med människor vi gillar men samtidigt i kärlekens tecken :)

Någon som förstår vad jag är ute efter?
    Låter det som en bra plan eller ska jag ta bort något/lägga till något?

• Svar på tråden HJÄLP med inbjudning till fest!
Svar på tråden HJÄLP med inbjudning till fest!