• Mamori

Vilken hårfärg passar till ljus hy, ljusblå ögon och mörka ögonbryn?

Vill förnya mig med en ny hårfärg men vet inte riktigt vad jag skulle passa i. Har som jag skrev i rubriken väldigt ljus hy, ljusblå ögon och mörka ögonbryn. Originalhårfärg är mörkbrunt men tycker inte riktigt att jag passar i det för mörkt hår får ögonbrynen att se lite ljusa ut (de är också mörkbruna men inte lika mörka som håret) och även ögonen blir bleka och grådaskiga.

Har provat blont fast det blir så guldblont på mig eftersom jag är mörk i grunden och mörkbruna ögonbryn och guldblont hår var inte snyggt alltså, och utväxten såg hemsk ut.

Har provat rödbrunt med illröda slingor vilket inte heller var så super, gjorde att jag såg ännu blekare ut.

Men tänker nu att kanske ljust brunt skulle vara fint. Alltså väldigt ljust men ändå brunt, inte blont. Då är ögonbrynen några nyanser mörkare och ögonen kommer fram mer med ljusare hår. Tänker i så fall kanske någon form av slingor också eftersom jag har väldigt långt hår. Kanske breda slingor eftersom håret är lockigt. Men vilken färg bör de vara? Och är det en bra idé överhuvudtaget med ljusbrunt hår? Hur tror ni det blir med kall ljusbrun färg?

• Svar på tråden Vilken hårfärg passar till ljus hy, ljusblå ögon och mörka ögonbryn?
  • flygarhund

Tror kall brun färg blir svinsnyggt till dina ljusa ögon.

• Ful Anka

Rött!!! Och rödmålade läppar...aaahhh...

This is my life and I don't care
  • Mamori
    flygarhund skrev 2014-06-07 20:33:18 följande:
    Tror kall brun färg blir svinsnyggt till dina ljusa ögon.
    Det låter ju lovande! Glad Vilken sorts slingor tror du vore bra, vilken färg på dem?
    Ful Anka skrev 2014-06-07 20:38:26 följande:
    Vilken sorts rött tänker du på, typ brunrött, morotsrött eller rödlila? Mja, har jag röda läppar så ser ögonen så bleka ut. Jag har bleka korta glesa ögonfransar också, inte så snyggt. Även om jag målar dem så blir inte ögonen riktigt tydliga, även om jag har stora ögon annars.

Och passar rött hår med kallmörkbruna ögonbryn?

• Litet My

Ljusbrunt med lite "glans" i alt ljusare slingor i det? För att tona ner kontrasterna.

• Mamori
    Litet My skrev 2014-06-07 20:44:54 följande:
    Ljusbrunt med lite "glans" i alt ljusare slingor i det? För att tona ner kontrasterna.
    Ljusare slingor, tänker du då ännu ljusare bruna slingor, eller typ ljusblonda? Eller båda? I vilken nyans Glad
  • flygarhund

Jag kan inte färgkoder på hårfärg, men börja med en cendré... INTE rött...... Det är så svårt att bära upp. Tycker bara naturliga rödtottar har snygg röd färg.. :/

• Litet My

Mamori: Jättesvårt att säga när man inte vet hur du ser ut. Men krasst skulle jag säga det som ser naturligast ut på just dig. Även om de skulle vara blonda finns det ju många varianter av blont, allt från askblont till nästan vitt.

• Ful Anka
    Ful Anka skrev 2014-06-07 20:38:26 följande:

Super sexigt, kolla in hon Billgren, retrotjejen.
    This is my life and I don't care
Svar på tråden Vilken hårfärg passar till ljus hy, ljusblå ögon och mörka ögonbryn?