• ciaolo

ständig klåda i underlivet

Det började med en kraftig svampinfektion i juli förra året som gick över efter ett par dagar. Men sedan dess har jag haft klåda och sveda i underlivet varje dag. Har varit hos tre gynekologer. Den första sa att det med säkerhet inte var svamp (hade kollat i mikroskop) och att det inte var någonting alls oh snart skulle symtomen gå över. Jättekonstig diagnos tycker jag. Gick till en annan som inte såg någonting vid undersökning och gjorde ett prov som visade negativt på svamp men gav mig ändå recept på fluconazol. Gick till en tredje som kollade i mikroskop och konstaterade att det var svamp. Så har fått tre olika svar från olika läkare. Är desperat efter hjälp. Har provat allt sen i princip jag fick mina problem. Använd bara bomullstrosor, inga trosskydd, inget sex, bara olja vid tvätt osv... jag orkar inte med den här ständiga klådan och svedan och att inte kunna ha en relation med sex kanske någonsin igen? Verkar ju inte finnas något som hjälper och ingen som vet riktigt vad det är. Är det NÅGON som varit med om liknande förut och har något tips? Är 21 år förresten. Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden ständig klåda i underlivet
  • Jean89A

Oj. Hur ofta duschar du?? Varje dag ?? Har du illa luktande flytningar?Jag hade stort problem i vintras ja trodde rent att ja skulle bli helt galen! De kliade som fan och eftersom a man då inte kunde låta bli att klia som satan blev de ju sveda med!! Dock så hade jag inga illa luktande flytningar men trodde ändå att de va svamp, gjorde självbehandling med lactal men de hjälpte inte. Läste vidare,, testade med vitlök som skulle ligga en stund i olivolja,, man skulle låta de ligga i slidan under natten.. Men a icke så hjälpte de heller gick till gyn. Och hon sa att ja va nog torr testade med de som smörjorna hon gav mig. Hjälpte si så där a sen tog jag helosan salva och visps så va de det jäklande kliande och svidande försvunnet.. Sedan har jag varit nog med att tvätta med opamfymerat dusch olja med bra ph värde i.

• PlayWood

Du kanske är allergis mot nåt? exp en väninna tål inte nyponsoppa för då börjar det klia på sina ställen.

Har du provat att byta toa papper? endel kan vara känsliga mot blekt papper. sen när besvären går över, har byggt upp en normal balans igen, kan de oftast återgå till annat toapapper.

• ciaolo

Tack för svaren :) Har inga illaluktande flytningar eller ovanliga flytningar överhuvudtaget. Och läkarna har konstaterat att mitt underliv ser friskt ut. Rakar mig inte, tvättar bara med olja, smörjer in ibland med aco intimgel och creme. Så har svårt att tänka mig att det skulle vara torrhet men tack för tipset, ska testa helosansalva.
    Jag vet inte om symptomen stämmer in på lichen, läste dessutom att det är ovanligt bland unga. Hoppas inte det är det.

• ciaolo

är det någon som vet om man kan vara FÖR fuktig? Att det kliar av den anledningen?

• Sockerdockan

Det kan säkert vara ocanligt, men några drabbas ändå. Det finns några trådar härinne med personer som drabbats, du kanske kan beskriva symptomen i en sådan tråd och be om råd?

Svar på tråden ständig klåda i underlivet