Missimissi skrev 2014-06-08 07:36:28 följande:
Axellsons spa (Gallerian) är underbar!! Kan varmt rekommendera deras spa till alls (gravismassage inget undantag ska själv boka in mig på det igen innan semestern). Lokalerna ligger lite konstigt men jag ser nog själv lite som en spa-expert vid det hör laget och de är helt klart kunnigast i Stockholm och själv rummen ligger tyst och är mysiga nog om man bara ska dit för behandling .
Gjorde en på sturebadet förra gången jag var gravid och den var verkligen inte bra då de inte hade en riktig gravidbänk utan några konstiga kuddar som de bullade upp en med . Lägg till att att det kom in matos i rummet och man konstant hörde musiken och käcka tillrop från vattengympan utanför och det fanns ingen som helst möjlighet att slappna av.. Dyrt var det också ...
Ska även finnas en duktig kille på Östermalm (nere vid Strandvägen tror det heter Carrier o Carrier eller nåt -mina kompisar lovordar honom -själv tyckte jag att hans personlighet är lite off men (passar inte nig iaf) men han är duktig .
Jag gick hos John Carrier en hel del och hade inga problem med hans personlighet. Kunnig, professionell och engagerad. Gillar att han var så seriös, skickar t.ex en rapport till ens BM efter varje behandling (om man inte har något emot det så klart), så hen har koll på vad man fått för behandling.
Fick även tips om stretchövningar som hjälpte bra. Har nämligen korta, strama muskler som drog i min instabila foglossade främre fog.
Kort sagt, rekommenderas! Inte billig (700 kr), men helt klart värt det för mig som hade mycket besvär.
När jag var på Axelsons upplevde jag det som en helt ordinär massage med enda skillnaden att de hade en bänk anpassad för gravida. Den som masserade mig hade ingen koll på foglossning alls.