• Anonym (borttappad)

Glömde sexlusten på flygplatsen?

Hejsan,
    Jag vet att det finns massvis med trådar om detta, men jag känner att jag behöver skriva detta själv.

Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 4 år, när vi träffades låg vi med varandra varenda dag, vilket är ganska vanligt, vi låg flera gånger om dagen med varandra.
    Redan efter ett par månader tillsammans valde vi att åka utomlands tillsammans och åkte jorden runt över ganska många månader, precis innan resan skaffade hon sig P-ringar skall kanske tilläggas. 
    Efter en månad ungefär slutade vi nästan helt att ha sex med varandra, och jag frågade om detta då blev hon sur och vifta bort frågan. Jag antog väl att det hade med att göra att hon kanske saknade vänner & familj.
    "Problemet" fortsatte hela resan, även när vi kom hem fortsatte det och i genomsnitt tror jag vi har sedan dess haft sex max EN gång i MÅNADEN!!
    Jag älskar henne över hela mitt hjärta, jag har vid flertal tillfällen försökt ta upp detta men det slutar alltid med ett bråk och hon säger att hon inte vet varför hon inte har någon lust längre..

från att gå från upp till 10ggr per dag till 1 gång i månaden, och vi är under 25 båda två!!
    Inga barn, aldrig någon abort, nada, jag kan inte sätta fingret på vad det kan vara...
    Kan tom. säga att vi ser bra ut båda två

Vi reser även ganska mycket tillsammans, men på en semester på 2 veckor, har vi kanske sex 1 MAX 2 ggr...

Känner mig värdelös, men vet om att jag är bra i sängen. (därför jag vet det.)
    Detta får oss / mig att kanske vara på sämre humör än vad jag egentligen är/vill vara på och har gått ut över oss båda två såklart, vi är väldigt kärleksfulla mot varandra när vi är tillsammans och så, men nu så känner jag att jag håller på att ge upp hela sex-biten med henne. Jag vill inte ens försöka för jag får bara händerna bortputtade och ett skratt, och så känner jag mig svin dum...

Tack för att jag fick skriva av mig, om ni varit med om liknande eller kanske vet vad jag kan göra så säg gärna till...

P.

• Svar på tråden Glömde sexlusten på flygplatsen?
  • Anonym (Skriver det första jag tänker)

Misstänker att hon kanske lider av någon sjukdom i underlivet eller kanske hon känner sig osäker i förhållandet

• Anonym (hej)

Hej din tje borde sluta med p ring omedelbart hon har fått biverkningar man kan få noll sex lust av det hände mig under tre år

• Anonym (borttappad)

Vad för sjukdom skulle det kunna vara? - vi båda två testade oss i början utav vår relation för "STD´s" så det hoppas jag verkligen inte det är.

Vad för preventivmedel ska vi använda oss utav istället? (Kondom förstår jag, men det är vi inte så super intresserade utav...)

Tack för svaren!

• Anonym (Skriver det första jag tänker)
    Anonym (borttappad) skrev 2014-06-08 22:18:55 följande:
    Vad för sjukdom skulle det kunna vara? - vi båda två testade oss i början utav vår relation för "STD´s" så det hoppas jag verkligen inte det är.

Vad för preventivmedel ska vi använda oss utav istället? (Kondom förstår jag, men det är vi inte så super intresserade utav...)

Tack för svaren!

Nja jag skrev sjukdom ursäkta jag menade kan vara klåda etc eller ett problem kan vara att du är lite för bra utrustad vilket kan göra ont många dagar efter :) men som en tidigare nämnde att en p ring kan dämpa sexlusten låter ju troligt.... Jag tycker du ska sätta dig ner och prata med henne
  • Anonym (hej)
    Anonym (borttappad) skrev 2014-06-08 22:18:55 följande:
    Vad för sjukdom skulle det kunna vara? - vi båda två testade oss i början utav vår relation för "STD´s" så det hoppas jag verkligen inte det är. Vad för preventivmedel ska vi använda oss utav istället? (Kondom förstår jag, men det är vi inte så super intresserade utav...) Tack för svaren!

Kontakta vård central tillsammans. Ja led av liknande cymtom i tre år.Ja provade p stav o kopparspiral.Tillslut har ja koppar spiral , minkropp klarar inte av hormon andringarna.Detta kan ni få hjälp med.LYCKA TILL
  • Anonym (sluta med p-ring)

Hon bör sluta med p - ring. Min sexlust försvann också helt när jag använde det. Förstod först inte vad det berodde på, men när jag slutade med det så kom min sexlust tillbaks.

• Anonym (borttappad)
    Anonym (sluta med p-ring) skrev 2014-06-08 22:32:34 följande:
    Hon bör sluta med p - ring. Min sexlust försvann också helt när jag använde det. Förstod först inte vad det berodde på, men när jag slutade med det så kom min sexlust tillbaks.
    Hur lång tid tog det innan du fick tillbaka den? 

återigen tack för alla svar!
  • kerforsgren

Jag föreslår att du pratar med din tjej om att sluta på p-ring! Sluta med hormoner över huvud taget! Preventivmedel med hormoner har alla en gemensam biverkning som verkar oerhört vanlig- minskad sexlust!

Jag hade p-stav och min sexlust försvann totalt i över 6 månader. Ett tag hade jag ingen sexlust, men gick med på sex i alla fall för min sambo, till slut blev det att vi inte hade sex på 6 mån. Jag hade verkligen ingen sexlust över. huvud. taget. Inte ens för att onanera! Sedan testade jag p-ring. Samma här- ingen sexlust. Och jag fick dessutom en annan otrevlig biverkning av den, svamp. Sex var helt och hållet uteslutet för mig! Jag slutade med hormoner och stoppade in en kopparspiral, och det är det bästa jag någonsin har gjort! Efter jag slutade med p-ringen så dröjde det kanske 3-4 veckor innan jag var tillbaka till mitt riktiga jag ! :)

Kopparspiral är lite obehagligt att stoppa in, det gör lite lite ont men man överlever! Och det är mycket värt det för den sexlust som man får tillbaka efter man haft extra hormoner i kroppen :D

• Vitryskt hockeybälte

Hon vill inte ha dig längre TS.

Tråkigt, men sant... 

Hittar hon en ny man så vill hon ha sex, tills hon tröttnar på honom med...

• Anonym (vem)

Vem är det som inte är så intresserad av kondom? Du lr? Du vill ha mer sex men vill inte använda kondom. Utan vill att din tjej ska ha kvar sin p-ring som hon förlorar sexlusten av. Jadu, eftersom du har valt bort kondom så får du ju acceptera att hon inte vill ha sex.

• Anonym (vem)

Och sen tänker jag att eftersom att det är DU som vill ha sex tycker jag att det främst vore DITT ansvar att skydda dig, dvs med kondom lr sterilisering.

• Anonym (Medea)

Anonym (vem) skrev 2014-06-12 18:10:29 följande:[/Och sen tänker jag att eftersom att det är DU som vill ha sex tycker jag att det främst vore DITT ansvar att skydda dig, dvs med kondom lr sterilisering.[/quote]

Konstig kommentar. Troligen vill ju hans tjej också ha sex egentligen men hittar inte sin lust just nu, kanske pga p -ringen, kanske något annat.

Sterilisering? Det står i ts att de är under 25 båda två, att dom vill skydda sej nu betyder inte att de lika gärna kan sterilisera sej.

Tjejen skaffade väl p-ringen för att hon ville ha ett säkert skydd och slippa kondom. Kanske behöver hon tänka om nu om lusten försvann pga den, men det är i bådas intresse att hitta ett bra skydd som passar dom, inte bara ts sak och inte bara tjejens. Jag är kvinna och är inte förtjust i kondom. Lätt att glömma och inte så skön yta som en kuk.

Svar på tråden Glömde sexlusten på flygplatsen?