• babyväntar

när vände sig erat barn?

Hejsan!

Jag undra när era bebisar vände sig och la sig med huvudet neråt?
    Är så himla rädd att denna bebis inte ska göra det då sonen låg i säte och det blev ett misslyckat vändningsförsök och jag blev deprimerad över kejsarsnittet som blev då jag såg så i fram emot en vaginalförlossning.
    Denna gång gör dom inte ett försök att vända om hon ligger fel..

• Svar på tråden när vände sig erat barn?
  • Flickan och kråkan

Barn nr 1: Någon gång under v.36+ (föddes i v.37+2 spontant och okomplicerat).
    Barn nr 2: Någon gång under v.36+ (föddes i v.37+6 spontant och okomplicerat).
    Barn nr 3: Någon gång under v.34+ (föddes i v.40+1 spontant och okomplicerat).

Mina har vänt sig relativt sent (förutom trean då) och nära inpå förlossning, men har ingen erfarenhet av vändningsförsök så jag önskar dig all lycka till och att pyret vänder på sig innan det är dags.

• MEW85

Hej!

Jag är i exakt samma situation som du. Min son låg i säte och gick inte att vända, blev kejsarsnitt och jag blev deppig efteråt och sörjer det fortfarande. ville och vill väldigt gärna få föda vaginalt, få känna värkar och så.

Är nu i vecka 36 med syskonet och ungen ligger förstås med huvudet upp och har gjort sedan ungefär vecka 29. Ska träffa en läkare och ha förlossningsplanering i morgon förmiddag. Blir mycket spännande. 
    Vill verkligen inte göra snitt igen =(

Till mig har de inte sagt något om att de inte skulle göra vändningsförsök. Varför nekar de dig det?

• babyväntar
    MEW85 skrev 2014-06-10 11:22:45 följande:
    Hej!

Jag är i exakt samma situation som du. Min son låg i säte och gick inte att vända, blev kejsarsnitt och jag blev deppig efteråt och sörjer det fortfarande. ville och vill väldigt gärna få föda vaginalt, få känna värkar och så.

Är nu i vecka 36 med syskonet och ungen ligger förstås med huvudet upp och har gjort sedan ungefär vecka 29. Ska träffa en läkare och ha förlossningsplanering i morgon förmiddag. Blir mycket spännande. 

Vill verkligen inte göra snitt igen =(

Till mig har de inte sagt något om att de inte skulle göra vändningsförsök. Varför nekar de dig det?

Låter lika som mig ;)

det var en läkare jag träffa i början av grav. Som sa att man inte gör nå försök eftersom dom inte vill reta livmodern men jag var hos bm i dag och hon visste faktiskt inte om det stämde så ska fråga på förlossningen sen.

Hon låg iaf med huvudet ner nu imorse men vänt sig tillbaka så än är det ju gott om tid eftersom det bara är v.29 :)

Lycka till imorgon och hoppas bebben vänder sig :)
  • jen82

Gravid med nummer tre. Är i v 32 och bebis ligger med huvudet ner sedan åtminstone v 25 då BM kollade första gången. Mina andra två har också legat med huvudet ner tidigt och sedan inte vänt sig efter detta.

• MEW85
    babyväntar skrev 2014-06-10 13:07:33 följande:

Låter lika som mig ;)

det var en läkare jag träffa i början av grav. Som sa att man inte gör nå försök eftersom dom inte vill reta livmodern men jag var hos bm i dag och hon visste faktiskt inte om det stämde så ska fråga på förlossningen sen.
    Hon låg iaf med huvudet ner nu imorse men vänt sig tillbaka så än är det ju gott om tid eftersom det bara är v.29 :)
    Lycka till imorgon och hoppas bebben vänder sig :)
    Det gick bra igår :) Träffa den läkare som ska försöka vända bebis på onsdag och hon kände på magen, tog tag i bebis och sa "så här kommer det att kännas, är  det ok?". Det var inget konstigt alls, ingen smärta. Bebisen sitter inte fast än så länge så jag håller tummarna nu.
  • babyväntar
    MEW85 skrev 2014-06-12 16:09:46 följande:
    Det gick bra igår :) Träffa den läkare som ska försöka vända bebis på onsdag och hon kände på magen, tog tag i bebis och sa "så här kommer det att kännas, är  det ok?". Det var inget konstigt alls, ingen smärta. Bebisen sitter inte fast än så länge så jag håller tummarna nu.

Vad skönt för dig, då håller jag tummarna att den vill vända sig :)

i tisdags på bm besöket så kände hon på mig och trodde hon låg med huvudet neråt och nu idag när jag var in på fl så kolla dom med ul och hon låg så, så hon har alltså legat som jag känt i flera dagar så nu hoppas vi bara hon stannar så!

Frågade läkare för säkerhetskull om dom vänder bebisen om den ligger i säte efter ett ks och det gör dom om dom tycker den ligger bra :)
Svar på tråden när vände sig erat barn?