Min sambo beter sig som ett svin (långt, hjälp)
Vad ska jag göra? Vet inte ens var jag ska börja...
Min sambo och jag har varit tillsammans i 7 år - har en son på två år och jag är gravid i 12 veckan (oplanerat). Det senaste året har min sambo betett sig som ett svin från och till. Han kallar mig ibland för jävla h**a, fi**a, idiot etc etc och sedan så rättfärsigar han det beteendet med att säga att "ja men jag var så jävla irriterad" eller förbannad eller vad det nu kan vara. Han tycker även att när han väl sagt att "jag menar inget med det" så är saken utagerad och jag ska glömma det hela.
Problemet är att detta händer flera ggr i veckan nuförtiden. Förut var det mkt sällan men nu kommer det oftare och oftare. Han drar sig heller inte för att bete sig hemma hos mina föräldrar. Svinar sig och kallar mig för saker etc. Mina bröder tycker jag ska lämna honom, mina föräldrar är mer neutrala men ser ju såklart att jag inte mår bra av detta.
Han är även mkt lat hemma och gör inget annat än ligger i soffan framför tv:n eller sitter framför datorn när han inte jobbar (jobbar ganska mkt).
Jag som mått dåligt av min graviditet nu + att jag har två hundar och en häst förutom sonen att ta hand om orkar helt enkelt inte hålla vårt hus fint får alltid gliringar från honom om att det är så skitigt här och att jag aldrig städar. När jag säger att han kan städa själv säger han bara "jag jobbar faktiskt" (jag studerar heltid på universitet men det är tydligen samma som att vara ledig). Sen kan han ocksåp säga att - "jag ska ta hit X (en kompis eller nåt) så får du skämmas riktigt ordentligt när folk ser vilken lat tjej jag har. Han försöker trycka ner mig så mycket det går....
Häromdagen gick han för långt... vi var hemma hos mina föräldrar och han skulle skämta med min lillebror, tyvärr skämtade han lite fel och det slutade med att brorsan skadade sitt knä. Självklart blev brorsan arg och skrek åt honom att ge sig. Då spänner sambon ögonen i honom och säger "du skriker fan inte på mig, en gång till så smäller det ordentligt". brorsan blev ganska ledsen faktiskt och idag ringde han mig och sa att han funderade på att polisanmäla (vilket jag tycker är helt rätt).
Sambon har hotat mig på liknande sätt också genom att säga saker som "vad jag kommer njuta när jag eldat upp det här jävla skithuset och det andra där borta" (då menar han mina föräldrars hus. eller "hade du varit en kille hade jag slagit ihjäl dig för länge sedan" etc etc. Jag har själv hotat med att anmäla men det har bara varit tomma hot. Sambon vill även bli polis och det går ju inte om man har en massa anmälningar på sig.
Vi har även gått i familjeterapi men det känns som bortkastad tid. Efter vår son föddes (dvs man måste ta ansvar för annat än sig själv) så är det som om vi kom från olika planeter.
Som ni förstår så finns det int mycket kärlek kvar från min sida, han påstod i familjerådgivningen att han älskade mig högt men varför beter man sig då såhär??
Hur ska jag lämna honom. Vi har ju barn och hus ihop...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-25 00:09:01:
Jahaja... idag var jag en jävla fitta igen. Jag vet inte vad jag hade gjort förutom att jag tyckte att sambon skulle ta sonen till dagis som började senare än mig.
Han tyckte att han ville ha sovmorgon istället och jag kunde lämnat som ju ändå skulle upp tidigt ;/
Och än en gång säger han sedan att \"ta inte så allvarligt på allt jag säger...\"
Han vill INTE ta ansvar för något av sina handlingar utan att han beter sig som ett svin är alltid någon annans fel...