• Phalaenopsis

Vad är det här?

Jag har fått denna sak tillsammans med en rejäl drös barnkläder Glad. Den jag fick det ifrån hade fått den i sin tur och hade ingen aning om vad det är till för.

Tyget påminner om regnkläder. Det är dragkedjor på båda sidor hela vägen upp. Längst upp på "benen" sitter ett par fickor som riktas ned mot plagget så jag antar att de ska vara uppåt. Det är inte tillräckligt stort för att rymma en barnvagn. Märket är Marmot.

Några bra idéer?

• Svar på tråden Vad är det här?
  • cloudberry79

Ser lite ut som ett överdrag till en bärstol eller liknande, är det hål mellan "benen"?

Just NO.
  • Duckan

Tänkte lite som du Cloudberry79, ett överdrag för en cykelstol kom jag på medan jag tänkte.

• HeiHej

finns det någon tvättlapp eller liknande inuti "det"? Det brukar kuna stå något specifikare namn på produkten där, så att man iaf skulle kunna googla..

• Phalaenopsis
    cloudberry79 skrev 2014-06-09 14:49:53 följande:
    Ser lite ut som ett överdrag till en bärstol eller liknande, är det hål mellan "benen"?
    Nej, "grenen" är inte öppningsbar på något sätt.

Skulle man då dra åt "midjan" vid halsen på barnet med fickorna nere vid barnets fötter? (funderar) Tänker ni på något annat sätt?
  • Monchichier
    Phalaenopsis skrev 2014-06-09 15:03:43 följande:
    Nej, "grenen" är inte öppningsbar på något sätt.

Skulle man då dra åt "midjan" vid halsen på barnet med fickorna nere vid barnets fötter? (funderar) Tänker ni på något annat sätt?
    Alltså det behöver ju nödvändigtvis inte vara någonting man använder tillsammans med ett barn bara för att det låg i en sådan påse. Det kan ju faktiskt vara så att det där hamnat helt fel. 
    Kanske är det ett skydd för vissa delar av ett tält? Jag tror att vi får tänka lite utanför boxen för det här, för det är ju uppenbarligen ingenting man har på sig.
  • HeiHej

överdrag till ryggsäck/bärstol? "benen" går runt axelrämmarna sen är "midjan" det man drar fast under, alltså ungen ska inte vara inuti "överdraget"

• Phalaenopsis

Jag är tacksam för alla förslag, även om jag inte sett något "det måste det vara!" än. Har faktiskt skrivit till Marmots support och hoppas att de är hjälpsamma nog att upplysa mig.

• dreamy

Jag skulle kunna tänka mig att det är en slags åkpåse/väderskydd för barnet som kan användas i sittvagn med en "bumperbar-sele" mellan benen (kommer inte på vad det kallas?).

• dreamy

Tänkte att "fickorna" kanske är till för att kunna slippa ha smutsiga barnskor inuti "ben-påsarna"....

Svar på tråden Vad är det här?