• Malinn81

har jag glömt nåt på packlistan till stugsemester i sverige i sommar

Vi ska bara på sommarsemester 1v, här ser de dock ut som massor av packning som jag ska ta med.. visserligen brukar man alltid komma på väl framme att man glömt något hemma, vilket jag vill undvika med detta inlägg. SER DU ATT JAG HAR MISSAT NÅT? verkar ju löjligt nu men bra att va förberedd ju

Packa till semestern 
    •••••Barn 4 år••••••
    Solglasögon & keps
    Uv-dräkt, badshorts+badlakan
    Shorts o Piratbyxor
    Långbyxor
    Kallingar&strumpor
    Långärmade tunna
    Långärmade tjocka+varmare tröja
    Sandaler&gympaskor
    Jacka Regnkläder
    •Cykel+hjälm

Leksaker till bil: Pixi Kritor&papper
    Göra ritbingo plattor hemma

••••••Pojkvän••••
    keps
    Shorts o Piratbyxor
    Långbyxor
    Kallingar&strumpor
    Långärmade tjocka+varmare
    Sandaler&gympaskor
    •Mobilladdare
    Rakapparat
    Jacka
    Badkläder +badlakan
    Deo
    Termos kaffe till resan

••••Jag•••••
    Shorts o Pirat
    Kjol&klänningar
    Långbyxor
    Trosor o Strumpor
    Långärmade tjocka+varmare
    Sandaler&gympaskor
    •Mobilladdare&tandborste-laddaren
    Bindor&tamponger
    Jacka
    Bh
    Badkläder+badlakan
    Deo
    Hårborste
    Tvål dusch o handtvål
    Shampo&balsam
    Sängkläder &kuddar+täcke
    Grillkol&tändvätska+tändare+folie
    Tandkrämer+tandborstar
    Nagelklippare
    Solsalva Plåster
    ••Badleksaker
    Diskmedel,svamp &trasa+diskhanduk Tvättmedel
    T-Lina +klämmor
    Gps
    Kaffe+filter
    Hushållspapper +toapapper
    Värmeljus+hållare
    Alvedon
    Kökshandduk
    MatOlja
    Avfallspåsar

Mat:
    Kryddor
    Makaroner o spagetti
    Pulversås
    Kakor o kex

Göra köttfärssås att tamed
    Göra köttbullar hemma
    Ta med potatis lite lök

Skickat från min iPhone

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-09 14:28
    glömde ju skriva att vi vill försöka hålla utgifterna nere så mycket det går

• Svar på tråden har jag glömt nåt på packlistan till stugsemester i sverige i sommar
  • Dixie

ser mest en massa byxor - t-shirt och linne kan vara bra att ta med!

• Malinn81

japp varje person ska ju ha egna kläder med sig.. jag kopierade bara från telefonen

• Tom Araya

För att kunna ge dig bra svar måste jag först ställa några frågor...

Vad ska ni göra under semestern? Hur reser ni? Finns el och vatten i stugan? Hur värms stugan upp om det blir kyligt? Ska leva en hel vecka, alla måltider, på pasta, potatis, köttfärssås och köttbullar? Vilken tillgång till butiker/butiksvaror kommer ni att ha under veckan? Endast barnet som har cykel med, jag antar då att ni inte cyklar?
    Vad jag spontant tänker på just nu:
    T-shirt/linne till dig och pojkvän Ficklampa + batterier Myggmedel Skavsårstejp Fästingplockarverktyg Lite mer i spel/leksaksväg för barnet att roa sig med under veckan Vätskeflaskor att fylla med vatten eller vad man nu vill dricka, att ha på resan och vid utflykter (bör vara på minst 1 liter per person och dag, om ni inte har möjlighet att fylla på under dagen).
  • Stårschan

Stövlar och flytväst.

• Malinn81
    Tom Araya skrev 2014-06-09 14:47:39 följande:
    För att kunna ge dig bra svar måste jag först ställa några frågor...

Vad ska ni göra under semestern?
    - vi hade tänkt gå in på halmstadsäventyrsland en dag kanske två möjligtvis. Har letat upp fina temalekplatser med grillmöjligheter,, nåt utsiktstorn som e 200 år gammalt.

Hur reser ni?
    -bil.. det gps var tänkt till :O)

Finns el och vatten i stugan?
    -Japp

Hur värms stugan upp om det blir kyligt?
    -Vet ej men det är i juli så det blir nog inte aktuellt..

Ska leva en hel vecka, alla måltider, på pasta, potatis, köttfärssås och köttbullar?
    -glömde kopiera med min matsedel som jag så fint planerat redan :O)

Vilken tillgång till butiker/butiksvaror kommer ni att ha under veckan?
    -vet ej kommer inte ihåg, men vi hittar nog nån större

Endast barnet som har cykel med, jag antar då att ni inte cyklar? Vad jag spontant tänker på just nu:
    T-shirt/linne till dig och pojkvän Ficklampa + batterier Myggmedel Skavsårstejp Fästingplockarverktyg Lite mer i spel/leksaksväg för barnet att roa sig med under veckan Vätskeflaskor att fylla med vatten eller vad man nu vill dricka, att ha på resan och vid utflykter (bör vara på minst 1 liter per person och dag, om ni inte har möjlighet att fylla på under dagen).
    ska skriva till det till listan, tackar!
  • Malinn81

hmm äger inga stövlar, flytväst hade ju varit bra till lillkillen men vi har ingen. Åker vi båt brukar det finnas :O)

• Arbetsvegan

Herregud, sak ni flytta?
    Jag skulle stryka ungefär hälften från den där listan.
    Varför cykel när ni är borta EN vecka?
    Och så otroligt mycket kläder?

Oavsett vad du gör så spara listan. Sen när du kommer hem så noterar du vad som var onödigt och vad du saknat så blir det bättre till nästa år.

• Fjärilslarv
    Arbetsvegan skrev 2014-06-09 15:01:24 följande:
    Herregud, sak ni flytta?
    Jag skulle stryka ungefär hälften från den där listan.
    Varför cykel när ni är borta EN vecka?
    Och så otroligt mycket kläder?

Oavsett vad du gör så spara listan. Sen när du kommer hem så noterar du vad som var onödigt och vad du saknat så blir det bättre till nästa år.
    jag håller med, det känns enormt mycket för en vecka.
  • Stårschan

Finns inte täcken och kuddar dit ni ska?
    Behöver man nagelklippare och rakapparat för en semestervecka i stuga på landet?
    GPS?
    Värmeljus och hållare - på sommaren är det ju ljust dygnet runt...

Annars har jag full förståelse för att man vill ha med så mycket som möjligt för att slippa ägna semestertid åt att skaffa saker man behöver.

´Jag skulle nog ha bytt ut rakapparaten mot en god bok.

• Tom Araya
    Malinn81 skrev 2014-06-09 14:59:17 följande:
    Hur värms stugan upp om det blir kyligt?
    -Vet ej men det är i juli så det blir nog inte aktuellt..
    Tänk om! Kylig dag, kanske med regn - klart ni då måste få värme. Ta med lite ved (eller kolla om det kan köpas billigt lokalt) om stugan värms upp med vedeldad kamin.
    Malinn81 skrev 2014-06-09 14:59:17 följande:
    Vad ska ni göra under semestern?
    - vi hade tänkt gå in på halmstadsäventyrsland en dag kanske två möjligtvis. Har letat upp fina temalekplatser med grillmöjligheter,, nåt utsiktstorn som e 200 år gammalt.
    Ta med en sådan där lite smidig resegrill (ej att förväxla med engångsgrill). Kamera (som kanske är lite bättre än telefonen) Kikare
  • Arbetsvegan
    Fjärilslarv skrev 2014-06-09 15:07:22 följande:
    jag håller med, det känns enormt mycket för en vecka.
    Jag funderade på hur TS ska få plats med all packning...

Min erfarenhet är att man brukar ha med sig alldeles för mycket och dessutom fel saker.
    Packning är dessutom personlig så följer man listor slaviskt så blir det.... fel....
    Det bästa är att justera listorna efter hand så till slut så har man packat precis rätt saker och precis lagom.
  • Malinn81

cykel brukar småbarn tycka är skoj på campingar osv.. jag o min syster hade cyklar med något år och familjen köpte en säckakärra  avsedd att ta med hem.. den användes där till att tömma husvagagnens portapotty.. vi körde rundor med den o skjutsade varandra vilket var skitskoj! nu är ju inte detta ¨på camping så det finns ju inte samma möjligheter att hyra cykel när man ska bort till affären eller föräldrarna gå en kvällspromenad

• Malinn81

vi hade den här typen av packning med förra året och dessutom lillkillens vagn som inte var den alldra minsta.. men det fick plats i kombin och cykelstödet på dragkroken.. tänkte på smådetaljer man har missat.. värmeljusen var ju mest till dom ttråkiga uteplatserna om man sitter ute på kvällarna och snackar tills det mörknar då kan det ju va rätt mysigt.. kamera äger vi ingen, tycker att jag klarar mig rätt hyffsat  på mobilens kamera.. inte när det skymmer precis men dagtid.. de andra i familjen bryr sig inte så det är mest jag som vill ta foto som lillkillen kan titta tillbaka på senare

• Lejonpojken

Ett par bra knivar och en vettig vinöppnare, om du gillar att laga mat och dricka vin förstås..

• SVejsan
    Stårschan skrev 2014-06-09 15:09:54 följande:
    GPS?
    Förstår precis varför...
    Okända vägar och kanske taskig mobiltäckning (som omöjliggör telefongps med onlinekartor. Vår bil-gps har gjort att vi inte blivit osams över kartläsningen...
    Sedan kanske det är så att de håller på med geocaching... ( www.geocaching.com )

Något jag gillar med er packning ! : Ingen surfplatta eller Ipad = Ni skall umgås!
  • Malinn81
    SVejsan skrev 2014-06-10 07:54:11 följande:
    Förstår precis varför...
    Okända vägar och kanske taskig mobiltäckning (som omöjliggör telefongps med onlinekartor. Vår bil-gps har gjort att vi inte blivit osams över kartläsningen...
    Sedan kanske det är så att de håller på med geocaching... ( www.geocaching.com )

Något jag gillar med er packning ! : Ingen surfplatta eller Ipad = Ni skall umgås!

precis min tanke :O)
Svar på tråden har jag glömt nåt på packlistan till stugsemester i sverige i sommar