• HonHarPlattMage

Strippar du helst på en arabisk svensexa eller en svensk?

Om du, kvinna, blir erbjuden att dansa i trosor och bh på en svensexa, dansar du då helst på en svensexa där det är mest svenska killar, kanske någon enstaka person med utomeuropeiskt utseende, eller dansar du hellre på en "arabisk" svensexa där majoriteten av de firande är muslimer med arabiskt påbrå?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Strippar du helst på en arabisk svensexa eller en svensk?
  • Nenne666

Öh. Så den här frågan är helt som den ska?

• HonHarPlattMage
    Nenne666 skrev 2014-06-09 15:54:22 följande:
    Öh. Så den här frågan är helt som den ska?
    Ja, det är den.  Vilken svensexa dansar du helst på?
  • Pentagram

Alltså, etniciteten på publiken måste väl ändå hamna långt ned på listan över faktorer som är avgörande för huruvida en accepterar eller ej. Ersättning, vilket förtroende en har för den som anordnar svensexan, personlig kännedom om publiken, lokal, säkerhet o s v.

• Minniemousemommy

Svenskar är så stela, och Araber är lite för på, i alla fall vad jag har hört. Jag skulle nog inte dansa framför någon av dom, helst tror jag typ brazilianare eller spanjorer eller något. Men måste man välja så tar jag nog arabiska svensexan, det är nog lite mer liv där i alla fall.

• HonHarPlattMage
    Minniemousemommy skrev 2014-06-09 18:45:33 följande:
    Svenskar är så stela, och Araber är lite för på, i alla fall vad jag har hört. Jag skulle nog inte dansa framför någon av dom, helst tror jag typ brazilianare eller spanjorer eller något. Men måste man välja så tar jag nog arabiska svensexan, det är nog lite mer liv där i alla fall.
    Är det pga politisk korrekthet som svenskarna inte riktigt kan släppa loss och njuta av att en kvinna strippar?
  • Pentagram
    HonHarPlattMage skrev 2014-06-09 22:31:23 följande:
    Är det pga politisk korrekthet som svenskarna inte riktigt kan släppa loss och njuta av att en kvinna strippar?
    Det var ju en tämligen ledande fråga.
  • Minniemousemommy
    HonHarPlattMage skrev 2014-06-09 22:31:23 följande:
    Jag vet inte, något är det ju i alla fall. Vita män är oftast stelare i obekväma situationer som jag upplevt det i alla fall. Är dom fulla är det dock en annan sak, och självklart är alla olika men nu menar jag generellt.
  • Pentagram
    Minniemousemommy skrev 2014-06-09 23:14:35 följande:
    Jag vet inte, något är det ju i alla fall. Vita män är oftast stelare i obekväma situationer som jag upplevt det i alla fall. Är dom fulla är det dock en annan sak, och självklart är alla olika men nu menar jag generellt.
    Det är väl det som är svensk kultur...om vi inte är berusade, i slutna sällskap och/eller i sportsammanhang så är vi ganska reserverade. Jag är osäker på hur sant det påståendet är, förvisso, eller om det är mer av en slags självbild som inte har så mycket faktisk verklighetsförankring.
  • Minniemousemommy
    Pentagram skrev 2014-06-09 23:23:39 följande:
    Det är väl det som är svensk kultur...om vi inte är berusade, i slutna sällskap och/eller i sportsammanhang så är vi ganska reserverade. Jag är osäker på hur sant det påståendet är, förvisso, eller om det är mer av en slags självbild som inte har så mycket faktisk verklighetsförankring.
    Jag vet ju bara det jag själv sett, men på tex hemmafester när man var yngre osv så var alltid invandrarkillarna mycket mer "dansiga" och pratade mer även när dom var nyktra. De helsvenska vita killarna var mycket tystare och mer stilla, åtminstone tills alkoholen kickar in och då blir dom lite mer sociala eller vad man ska säga. Det var ett tag sen, men även på bröllopsfester, på after work osv så har jag märkt samma sak. Dock så har jag absolut inget emot det, jag gillar både tysta och mer livliga killar, men jag skulle helst strippa framför mer livliga killar så att det inte blir en pinsam stämning. Och det var ju det TS handlade om. :)
  • Cal XVI Gustf
    Minniemousemommy skrev 2014-06-09 18:45:33 följande:
    Svenskar är så stela, och Araber är lite för på, i alla fall vad jag har hört.
    Sånt där som man har hört och som är generaliseringar om folkgrupper brukar kallas fördomar.

• Minniemousemommy
    Cal XVI Gustf skrev 2014-06-10 00:51:44 följande:
    Sånt där som man har hört och som är generaliseringar om folkgrupper brukar kallas fördomar.

Det är inte olagligt att ha fördomar, än.
    Men självklart är människor från olika länder olika. Människor från samma land är också olika. Olika kulturer gör att människor i dom uppfostras och påverkas på samma sätt, tror jag i alla fall. Jag har inget emot andra kulturer, men att säga att olika kulturer inte är olika och att det bara är fördomar skulle jag kalla att blunda för sanningen.

Svar på tråden Strippar du helst på en arabisk svensexa eller en svensk?