tampongsjukan ELLER TOXIC SHOCK SYNDROM som det egentligen heter. sjukvården tar mig inte seriöst.
Hej,
Har fått för mig att jag lider av TSS.
Men sjukvården tar mig inte på allvar när jag ringer fastän jag uttryckt min oro ordentligt. Jag ska bara "avvakta" enligt de för det låter som influensa. SJÄLVKLART googlar jag och det känns som jag kan mer om detta än vad de själva vet.
Exempelvis kan man ha influensel liknande syndrom och så visar det sig att det är TSS ändå. Hur ska de veta något alls om de inte tar prover på mig? Man Kan dessutom inte enbart få denna sjukdom av tamponger så som det lät via telefonen, utan av bakterier som kommit in i ett sår.
Just nu råkar jag ha ett sår alldeles precis vid munnen (var en finne som nu blivit varig) så kan ju vara där själva bakterien är? Andra symptom jag har är ont i musklerna (dock enbart undersidan av låren) plötslig hög feber (38.3)som varit ihärdig och inte lagt sig fastän ipren intagits.. DOCK har jag inte feber nu.
Har någon haft det som kan beskriva symptomen för mig?
Varför jag är så orolig är att jag läste att allt kan verka OK och så plötsligt händer det värsta...
Anledningen till att tråden är under psykisk ohälsa är för jag vet fan inte om jag är en hypokondriker eller om det är vad jag befarar ...