• Anonym (present)

elektrisk fotfil, velvet smooth eller express pedi

Tänkte köpa en elektrisk fotfil i present efter att ha sett reklamen om velvet smooth, men den är slut överallt. Har hittat en liknande, också från scholl. Men hänger inte med på om det är några större skillnader. Någon som vet vilken som är bäst?

Velvet smooth: http://www.lyko.se/scholl/scholl-elektriska-fotfil-inkl-batteri
    Express pedi: http://www.lyko.se/scholl/scholl-professional-express-pedi-fotfil

• Svar på tråden elektrisk fotfil, velvet smooth eller express pedi
  • Birgitta02

Den första fotfilen har jag. Den är lite klen och själva filen är för fin. Och trycker man minsta lilla när man jobbar på fötterna så stannar filen. För mig var det inte värt pengarna faktiskt.

• Anonym (present)

Okay, tack för tipset. Då kanske den andra är kraftigare..

• soffliggaren
    Birgitta02 skrev 2014-06-10 11:40:22 följande:
    Den första fotfilen har jag. Den är lite klen och själva filen är för fin. Och trycker man minsta lilla när man jobbar på fötterna så stannar filen. För mig var det inte värt pengarna faktiskt.
    Håller med. Trodde att den skulle vara mer tuff men den är ganska så mesig. Har du mycket hård hud så ta inte den här. Jag har väldigt lite och har filat någon vecka innan men njaa den är inte värd pengarna.
  • Anonym (present)

Hmm, det låter himla tråkigt.. Undra om express pedi är lika dålig.. Ingen som testat den?

• Hjärtefröjd

Jag tycker Velvet smooth är hur bra som helst. Fick bort allt hårt och fnasigt på en gång.

• Anonym (present)

Delade meningar.. :) du tycker inte den är mesig? Köpte en billighetsvariant från Kina i present härom månaden och den var mesig. Tråkigt om velvet smooth är likadan..

• Scarlett

Jag har "tvåan". Mycket bra!

• Anonym (present)
    Scarlett skrev 2014-06-10 21:46:39 följande:
    Jag har "tvåan". Mycket bra!

Okej! Upplever du att den orkar med?
  • bf2014

Ingen fil, men vill tipsa om footmender. Tycker den är jättebra och då hade jag väldigt torra hälar innan jag började med salvan. Hjälpte redan efter första applicering!

• Anonym (present)
    bf2014 skrev 2014-06-10 22:16:03 följande:
    Ingen fil, men vill tipsa om footmender. Tycker den är jättebra och då hade jag väldigt torra hälar innan jag började med salvan. Hjälpte redan efter första applicering!

Tack för tipset! Ska kolla!
  • Scarlett
    Anonym (present) skrev 2014-06-10 22:11:29 följande:
    Okej! Upplever du att den orkar med?

Ja. Och jag har jättehårda hälar

,
  • bf2014

Ja kolla! Jag stod i valet och kvalet om jag skulle köpa filen eller salvan de kostar typ samma.. Men salvan är väldigt dryg och håller läänge!

• lella

Men är det någon skillnad på den som det står på att den är ny? det står nyhet/ny uppe i högra hörnet på de som finns i butikerna nu!
    Vad det verkar som så finns det fyra olika. Den som trådskaparen kallar för nr1 alltså den första orginal velvet, sen en exakt likadan men utan namnet Scholl på det blå skaftet/handtaget samt att det står "ny" uppe i högra höret, sen den som heter express pedi, och två som precis kommit ut på marknaden som ser exakt ut som dessa andra men de har låtsasdiamanter i slippappret för bättre slipning. De heter Velvet smoth diamond Crystals och Velvet smoth diamond pedi.
    Hur sjutton ska man veta vilken som är bra utan att behöva köpa grisen i säcken? de är ju inte billiga!

• Soca

Hej!

Jag är i precis samma situation som du befann dig i, så jag undrar om du beställde ngn av dessa och vad du isf tyckte om den filen :)

Tack på förhand, 

Sofia

• Baudin

Upplevde att huden liksom...trasades sönder. Efter att fotsalvan torkat in kände man hur huden var uppruggad och vass, innan dess kändes det riktigt bra dock. Körde lite till, smorde in...samma sak igen. Såhär har jag hållit på ett tag nu, var 3:e-4:e vecka och jag är allt annat än nöjd. SÅ torr och hemsk var jag inte, så borde ha gått i land med mjuka fötter vid det här laget...men icket.

Föredrar köra blöt hud+vanlig fil som man drar i samma riktning hela tiden. Det må ta lite mer tid, men blir tusen gånger bättre.

Nu sitter jag och tjurar med en gud-förbannat smärtsam och blödande hälspricka. No more elektrisk fotfil för min del. 

• stigvig

Jag köpte en sådan fotfil på Selånger Marknad och den elektriska filen tål ingen belastning. En vanlig handfil är mycket effektivare.
    Köp inte Scholl fotfil !

• Rappakalja

Jag har velvet och tycker den är bra. Ja om man tycker för hårt så stannar den och ja man får använda den ett par ggr om man som jag har betonghälar. Men efter tre ggr tror jag det var så har jag fått bort allt hårt och nu så bara underhåller jag det hela. Dock så tycker jag man blir lite 'flisig' så jag brukar ta med vanlig fotfil ett par tag bara efteråt så kan jag ta på tunna strumpor utan problem.

• Conan

Investerade i scholls slip. Trodde att jag äntligen skulle få bukt med mina vidriga hälar. Nä. Den biter inte på rejäla förhårdnader. Möjligen om man slipar ofta men det hinner iallafall inte jag ( 2 ungar under 3). Köpte till en grövre sliprulle men nä. Ska gå till en järnhandel och köpa en rasp istället. Rekommenderar alla som har ordentliga förhårdnader att göra detsamma istället för att lägga pengar på elektriska slipmaskiner.

• besvik
    Scholl Velvet Smooth 

Absolut bara Skit....stannar för ett

tryck på hälen trotts nya batterier.

Köp en Sipmaskin på ÖB .... mycket

bätre...
Svar på tråden elektrisk fotfil, velvet smooth eller express pedi