Tappa bort sig själv?
Nu är jag less på min vän, även fast det var ett tag sedan vi sågs. Hennes ord maler i mitt huvud och jag kan inte förstå varför jag lägger sådan energi på det.
Senast vi sågs så sa hon till mig att "när ditt barn kommer (väldigt snart) då kommer du BARA fokusera på en enda person resten av ditt liv".....
Jag svarade med att jag nog kommer fokusera någon procent på mig själv också och fick till svar att "NÄÄÄÄÄEEE du, det kommer du inte göra"
Jag vet att hon själv fokuserar även på sig själv och sitt jobb ibland (men att dottern självklart kommer först). Hon är väldigt driven och jag ser henne som en typisk storstadstjej, med vettiga värderingar om det mesta och lever i ett väldigt jämställt förhållande.
Detta skrämde mig lite faktiskt. Jag kommer lägga så mycket energi jag har på mitt barn och kommer älska det över allt annat, men jag är ju också en människa som har behov (plus att jag faktiskt har en man som inte är handlingsförlamad och vi kommer dela lika på den tid vi har med vårt barn).
Jag har eget företag och jag får till vardags arbeta med min hobby vilket är väldigt få förunnat.
Det känns bara som ett så himla förlegat sätt att se på saken.
När jag får barn så kommer jag BARA vara mamma, inget mer...?
Vet inte var jag ville komma med detta.. Kanske mest bara skriva av mig.