• Jojo7777

Nån som är bra på det här med företagssida på Facebook??

Vi är två som ska starta företag tillsammans, och vi tänkte börja planera för kommande företagssida på Facebook.
    Jag har en privat sida sen innan på Facebook, men inte min kompanjon. Första frågan är då, om hon också måste skaffa en privat sida på Facebook för att kunna vara med och administrera våran företagssida? Nån som vet?
    Sen undrar jag om vi kan skapa sidan först och "gå ut med den" senare när företaget är registrerat? Alltså kan man skapa sidan gömd till en början utan att folk ser den? Och sen göra den offentlig när vi är redo? Hoppas ni förstod..

Hoppas nån har koll på detta  

• Svar på tråden Nån som är bra på det här med företagssida på Facebook??
  • Fia 28

Det går tydligen att skapa en business account istället för en private account, men det rekommenderas inte och då kan inte heller fler än en person sköta om den.

• Fia 28

Jepp du kan skapa sidan först och senare publicera den.

Click Settings at the top of your Page Click Page Visibility Click to check the box next to Unpublish Page Click Save Changes
  • Jojo7777

Ok, så svaret på min andra fråga är alltså att det går att göra sidan klar innan man publicerar den..?

Vad menar du med business account istället för private account? Du menar att min kompanjon skulle kunna göra enbart en företagssida, men då kan vi inte administrera den båda två? Så din rekommendation är att även hon måste först göra en privat sida?

• Fia 28
    Jojo7777 skrev 2014-06-11 08:56:09 följande:
    Ok, så svaret på min andra fråga är alltså att det går att göra sidan klar innan man publicerar den..?

Vad menar du med business account istället för private account? Du menar att min kompanjon skulle kunna göra enbart en företagssida, men då kan vi inte administrera den båda två? Så din rekommendation är att även hon måste först göra en privat sida?
    Ja du kan göra klart den före du publicerar.

Ja det går att göra enbart en företagssida (endast en ägare), men den är inte lika flexibel som en sida kopplat till en privatsida. Så bäst är absolut att din partner även skapar en privat sida, hon behöver ju inte använda den om hon inte vill.
  • sötare

Fast man borde ju kunna skapa ett businness accounnt med en ägare men båda har tillgång till lösenordet
    och på så vis kan båda sköta den

• Jojo7777

Aha, tack så mycket för svar!

När man ska skapa en sida, är det då någon skillnad mellan de olika alternativen man har att välja på från början? "Lokalt företag eller plats"  "Företag, organisation eller institution" och "varumärke eller produkt"
    Jag menar, är det nån skillnad på vad du kan göra på sidan, mellan dessa olika alternativ? Eller spelar det mindre roll, bara att det hamnar under en viss kategori?

• Fia 28

Kategorin spelar absolut ingen roll, det bara förklarar vad sorts sida det gäller.

• Fia 28
    sötare skrev 2014-06-11 09:06:00 följande:
    Fast man borde ju kunna skapa ett businness accounnt med en ägare men båda har tillgång till lösenordet
    och på så vis kan båda sköta den
    Jepp det fungerar också. Men det var tydligen mycket funktioner som försvinner med ett sånt account.
  • Jojo7777

Kom på en till fråga... Kan man i byta namn på sidan efter ett tag? Går det?

• Fia 28
    Jojo7777 skrev 2014-06-11 15:14:02 följande:
    Kom på en till fråga... Kan man i byta namn på sidan efter ett tag? Går det?
    Om du har mindre än 200 gillare så kan du ändra utan problem. Har du fler än 200 så måste du skicka in en request till facebook, men detta får du endast göra en gång.

Som sagt, facebooks hjälpsida vet nästan allt.
Svar på tråden Nån som är bra på det här med företagssida på Facebook??