• Anonym (mia)

missfall? Hade ni vågat åkt?

Gravid ca vecka tio. Upptäckte när jag var på toa lite blod på pappret samt liten blodklump i toan. Nu har jag inte blödit på en halvtimme men det påminner starkt om hur mitt förra missfall i v 6 startade. Dessutom försvann "alla" symptom samt illamåendet förra veckan. Har en jpbb relaterad sak i stan i kväll jag både vill och borde åka på. Om det är ett missfall hur fort kommer det igång och blöder man mer i v10 än jag gjorde i v6 tror ni? Och framförallt hade ni vågat åkt? Jag har inge ont i magen eller så.

• Svar på tråden missfall? Hade ni vågat åkt?
  • Aileen Allannah

Jag hade åkt, om det inte tar för lång tid att ta sig hem. Packa ner stora bindor ifall du börjar blöda mycket. Men känn efter själv, det är inte värt att sitta och må dåligt.

• Anonym (Jag då)

Jo,jag hade åkt om inte jobbet varit väldigt fysiskt tungt. Det kanske inte alls är missfall och även om det skulle vara det kan det dröja dagar innan det kommer igång. Jag störtblödde v.11,kunde inte ens resa mig från toan så för mig har det varit tusen ggr värre så pass sent än v.5-6.

• Anonym (md)

Ja, om det är lätt att ta sig hem. Jag fick ett missfall i vecka 10 och hade flera dagar av måttliga blödningar innan det drog igång ordentligt. Inte ens då var det särskilt dramatiskt - det kom ut några klumpar i duschen bara, men jag misstänker att graviditeten hade avstannat tidigt. Vet att det har varit värre för andra som har fått missfall i samma vecka. 

• Anonym (mia)

Det är inget tungt jobb i kväll, bara mingel. Men det tar en timme hem i bil och jag åker själv. Aj då låter inte kul att störtblöda:( Jag blödde mest som vanlig mens förra gången. Jag har inte tid att sitta hemma på någon toa. Har efter lång arbetslöshet och fattigdom tjatat till mig ett par veckors arbete och vill verkligen inte behöva sjukskriva mig:(

• Anonym (mia)

Puh. Klarade mig hem. Började kännas lite i magen så jag åkte och nu när jag kom hem började det blöda på riktigt. Så nu är det inget att fumdera över. Tråkigt dock och ber till gud att jag slipper större problem och blödningar även denna gång.

• Aileen Allannah
    Anonym (mia) skrev 2014-06-11 22:05:02 följande:
    Puh. Klarade mig hem. Började kännas lite i magen så jag åkte och nu när jag kom hem började det blöda på riktigt. Så nu är det inget att fumdera över. Tråkigt dock och ber till gud att jag slipper större problem och blödningar även denna gång.
    Vad tråkigt! Hoppas det går bra ändå, om man nu kan säga så...
  • Anonym (mia)

Tack för omtanken. Det är inte jätte synd om mig. Har två friska barn och detta var inte planerat och dessutom jätte dåligt timat att bli gravid just nu. Så en liten del av mig tycker att det är skönt, men hade ju dock börjat acceptera detta och tom längtat lite. Det kanske kommer fler, lämpligare tillfällen, annars får vi vara nöjda med de barnen vi har.

Svar på tråden missfall? Hade ni vågat åkt?